Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Articles of Federation (recenze knihy)

pá 4. ledna 2013      autor: omi      přečteno: 6192x      délka: 2 min      komentáře: 1

Articles of the FederationTato kniha sice přímo navazuje na sérii knih "A time to...", ovšem není příběhem našich známých hrdinů - posádky Enterprise. Toto je politický román, v kterém se nám známé postavy pouze občas mihnou, nebo jsou jen zmíněny. Ústřední postavou tohoto příběhu je Nanietta Bacco, nově zvolená prezidentka Spojené Federace Planet, jejíž denním chlebem je řešení politických a diplomatických problémů. Pokud Vás tedy zajímá politika obecně nebo přímo politika ve Star Treku, rozhodně bych Vám tuto knihu doporučil.

Příběh

V knize A Time for War, A Time for Peace od stejného autora je v nenadálé volbě zvolena nová prezidentka Spojené Federace Planet. V této knize máme možnost nahlédnout do zákulisí toho, co je její prací a do místa zvaného Palais de la Concorde v Paříži na Zemi, kde prezident Federace sídlí. Zmínky o předchozích prezidentech a s nimi spojených událostech jsou samozřejmostí. Můžeme sledovat problémy, kterým sama prezidentka, nebo její šéfka štábu Esperanza Piñiero musí čelit. Či se prostřednictvím různých diváků po celé Federaci dozvědět zajímavosti z pravidelného diskuzního pořadu "Illuminating the City of Light."

Autor

Keith R. A. DeCandido je ve knižním světě Star Treku velmi známým a ostříleným spisovatelem. Jeho povídky najdeme téměř ve všech povídkových antologiích z tohoto vesmíru (např. Tales from the Captain's Table, Tales of the Dominion War, DS9: Prophecy and Change, The Sky's the Limit). Politický román se mu očividně zamlouvá, protože je autorem i předcházející knihy - A Time for War, A Time for Peace.

Hodnocení

Kniha mě velmi bavila a to přesto, že vlastně nemá příliš nosnou příběhovou linii, ani pevně definovaný konec. V knize se prostě objevují problémy a prezidentka, nebo její štáb si s nimi musí poradit. Je vidět, že autora psaní politického románu opravdu bavilo, a vlastně o něm tak trochu snil, jak sám zmiňuje v poznámce. Kniha se čte velmi dobře, o vtipy není nouze, a je vidět, že nejen pro diplomacii, ale i pro politiku je ve vesrmíru Star Treku místo. Jako plus bych ještě uvedl, že prezidentka Bacco se objevuje i v navazujících knihách - trilogii Destiny a sérii Typhon Pact.

Poznámky

Pro čtení této knihy bych doporučil mít přečteno nejlépe celou sérii "A time to...", nebo alespoň poslední knihu této série, kde se s Nan Bacco můžeme poprvé seznámit. Dále knihu Titan: Mezi dvěma světy, na kterou je odkazováno ohledně politiky roztříštěného Romulanského impéria.

Tato kniha je zatím v dlouhodobém plánu nakladatelství Laser-books, mohla by tedy někdy v budoucnu vyjít v češtině.

Articles of the Federation

Articles of the Federation