Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Kapitánova dcera (recenze knihy)

út 21. srpna 2012      autor: omi      přečteno: 5518x      komentáře: 2

Kapitánova dceraDalší z knih zaměřující se na příběhy Enterprise-B a Excelsioru po událostech z filmu Star Trek: Generace, tentokrát z pera velmi populárního autora - Petera Davida. Děj se odehrává několik týdnů pro první osudné plavbě, při níž "zemřel" admirál Kirk. Čtenář se zde setká s mnoha známými postavami a ve flashbacích se dokonce vrátí i do Suluovy minulosti a seznámí se s tajemnou matkou Demory Sulu. To vše ve velmi zajímavém a občas napínavém příběhu, u kterého se však také dosyta nasmějete.

Příběh

Příběh se zakládá na trochu nelogickém chování kapitána Harrimana, ovšem když vezmeme v úvahu, že pár týdnů předtím "ztratil" při své službě legendárního admirála Kirka, možná se tomu nelze divit. Každopádně je při výsadku na opuštěné planetě nějakým způsobem přeměněna Demora Sulu na šílené monstrum, které zaútočí na výsadek. Kapitánu Harrimanovi se jí podaří ubránit, ovšem za cenu toho, že ji při potyčce zabije. Povolí mu nervy, vrátí se na loď, nad planetou vyhlásí karanténu a místo pokračování v misi se vrátí na Zemi s tělem Demory Sulu v márnici.

Netřeba rozvádět, jaké pocity to přivodí jejímu otci - Hikarovi Sulu. Nejvíc ho ovšem trápí to, že netuší, co se vlastně Demoře stalo. Vzpomíná na minulost, na seznámení s Demořinou matkou a výchovu Demory. Čím dál víc v něm hlodá nutkání zjistit za každou cenu, proč Demora zemřela.

Autor

Autora myslím není třeba příliš představovat. Peter Allen David (55) napsal mnoho knih, z nichž některé byly přeloženy i do češtiny (Q na druhou, Zóna úderu, Prašť jako uhoď, Vendetta, ...). Zřejmě nejpopulárnější jeho kniha - Imzadi - byla přeložena do češtiny dokonce dvakrát. Vytvořil si i vlastní knižní řadu New Frontier. Mimo knih pracuje i na komiksových příbězích.

Hodnocení

Na začátku mi sice chování kapitána Harrimana přišlo hloupé a dětinské, nehodné důstojníka Hvězdné flotily, ale když se ohlédnu zpět, dá se to svést na emocionální vypětí při začátku jeho služby na Enterprise. Po slabším začátku se příběh příjemně rozběhl. Je psán svižně a zajímavě, a objevuje se zde velmi mnoho vtipných okamžiků, nebo drobných narážek na filmy a seriály. Fanoušek se tak cítí jako doma a výborně se baví. Charaktery postav z původního seriálu jsou vykresleny tak, jak je známe a chovají se podle toho. Ve flashbacích zjišťujeme, jak vlastně Hikaru ke své dceři přišel i to, co Demora dělala po dobu filmových příběhů, kdy Hikaru s admirálem Kirkem ukradl Enterprise a zachraňoval Spocka.

Kapitánova dcera

Captain's Daughter (Star Trek #76)
autor: Peter David