Millennium 2 - Válka Proroků (recenze knihy)

pá 9. listopadu 2012      autor: omi      přečteno: 5052x      délka: 2 min      komentáře: 0

MillenniumPrvní díl zajímavé knižní trilogie Millennium skončil otevřeně, proto jsem byl opravdu zvědav, jak s příběhem autoři naloží v pokračování. Je příjemné, že i u této trilogie lze v podstatě číst každou knihu samostatně, jelikož jsou v případě potřeby předchozí události krátce a nenásilně připomenuty. Stylem typickým pro Reeves-Steevensovi je v druhém díle zajímavě namíchaný koktejl budoucnosti, alternativních realit a zrcadlových vesmírů. A přesto do sebe vše docela dobře zapadá.

Děj druhé knihy se odehrává v budoucnosti na přelomu 24. a 25. století. Všechno je úplně jinak, než byste si představovali, protože v alfa kvadrantu propukla Válka Proroků. Červí díra je uzavřena a zastánci Pravých proroků bojují proti vyznavačům Falešných proroků. Do situace jsou navíc zapleteni i tajemní Grigari, zvláštní, částečně kybernetické bytosti. Možná je zde ale ještě třetí strana, která věří, že všichni ostatní proroci jsou falešní.

Díky našim hrdinům, kteří jsou na začátku knihy rozděleni, můžeme situaci sledovat postupně z obou stran sporu. Předpovězen v dávných proroctvích se neodvartně blíží konec všeho a možná poslední nadějí je admirál Picard. Tomu však už zdraví příliš neslouží. Vypadá to, že pokud se nestane zázrak, vesmír zanikne.

Autoři

Než se začali Judith a Garfield Reeves-Stevensovi dohromady věnovat psaní sci-fi, fantazy a detektivních příběhů, napsal Garfield pět knih, v kterých kombinoval prvky techniky a hororu. To zřejmě vysvětluje převažující temnou atmosféru jejich románů. Stephen King o Garfieldovi prohlásil, že je Tomem Clancym hororu. Podle New York Magazine je Garfieldův román "Children of the Shroud" prvním příběhem, který se zabýval klonováním Ježíše.

Hodnocení

Jelikož druhá kniha již nemá žádnou souvstažnost s hrou Star Trek: Deep Space 9: The Fallen, není s čím srovnávat. Ve výsledku je to asi dobře, protože průběh děje nelze vůbec odhadnout a s napětím jsem četl, co se bude dít dál. Připomínání předchozího děje nebylo vůbec obtěžující, spíše příjemným připomenutím. Autoři rádi pouští uzdu fantazie v oblasti technologií a fyziky, takže se může stát opravdu cokoliv. Vize temné budoucnosti je pro Star Trek sice trochu netypická, ale asi i o to zajímavější. Postavy si stále drží pocit uvěřitelnosti, i když se pohybují v tak nezvyklém prostředí. Kniha se mi líbila o trochu více, než první část trilogie.

1. část2. část3. část

Millennium

Star Trek: Deep Space 9 - Millennium Omnibus