Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

První startreková mše v ČR

pá 10. ledna 2014      autor: Riker      přečteno: 1930x      komentáře: 40

Vložit nový komentář

admirál Fanda
Fanda - pá 10. ledna 2014 - 15:02
No to bude zážitek pro kacíře a notorického hříšníka jako jsem já.:-) By mě zajímalo, co čeká hříšníky ve startrekovém pekle... jestli nucené sledování seriálů z produkce TV Nova, tak zůstávám u budhismu.:-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 15:11
Od Futuramy bych takovou neuctivou frašku čekal, ale tohle předčilo i mé obavy z toho, kam až může kultura českých fanoušků klesnout. A to byly veliké. Marně se snažím představit, jestli by to mohlo upadnout ještě hlouběji, nebo už je tohle to úplné dno... nejspíš ano, nic mě totiž nenapadá. Třeba je to jen nedostatek představivosti.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
admirál Fanda
Fanda - pá 10. ledna 2014 - 15:26
Eodeone, asi bys neměl brát všechno tak smrtelně vážně.;-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 15:31
Některé věci vážné jsou, ať chceme, nebo ne. Začínám si říkat, jestli to ještě někdo dovede rozlišovat.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
admirál Fanda
Fanda - pá 10. ledna 2014 - 16:03
Tak zrovna toto je příklad toho, co není možné brát vážně. Já to chápu jako program, který je třeba brát s nadsázkou a humorem. Troufám si tvrdit, že nejsem sám.
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 16:09
Tak jsem to přeci vůbec nemyslel. Nemluvil jsem o tomto programu, který se samozřejmě vážně brát nedá. Mluvil jsem o tom, co se touto fraškou snaží organizátoři parodovat a co by měli brát vážně. I já myslím, že nejsem sám, kdo si to vyloží jako hrubé znevažování přesvědčení některých lidí, pokud ne přímo jako výsměch, který je samozřejmě přesně na opačné straně ideálů, které Star Trek reprezentuje. Možná si to vykládám špatně, ale bohužel přesně tak to působí.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
admirál Fanda
Fanda - pá 10. ledna 2014 - 16:23
Na mě to tak nepůsobí... možná proto, že k jakémukoliv náboženství mám poměrně daleko. Beru to jako humor a nemyslím si, že nepovedený. Jsem si jistý, že organizátoři rozhodně nemají v úmyslu cokoliv znevažovat nebo kohokoliv urážet. Mrzí mě, že to takhle může na někoho působit. Mě by něco podobného ani ve snu nenapadlo.
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
admirál flotily omi
omi - pá 10. ledna 2014 - 18:34
Ono je to stejné jako s tím soudem v létě. Taky mi to tehdy přišlo zbytečně kontroverzní a trochu nevhodné, a nakonec to byla klasická sranda. Jak už tu bylo řečeno mnohokrát, jako fanoušci krásně dokazujeme tu nekonečnou rozmanitost v nekonečných kombinacích a každý si ze Star Treku bere to své a po svém to vnímá a vyjadřuje.
„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 18:57
omi, myslím, že srovnáváš jabka s hruškama. Soudní přelíčení má k náboženskému obřadu hodně daleko. A i kdyby kontroverze vyvolávalo v případě "souzení" Abramse, pouze by se v tom odrážela kontroverze, která jeho filmy již dávno předtím provázela. Na tom by nic zvláštního nebylo. To spíše tento potrhlý nápad vyvolává naprosto zbytečnou kontroverzi a naprosto zbytečně hrozí některé lidi popudit. A ne přesto, že to je nevážná zábava, ale právě proto. Sice věřím, že organizátoři to nemíní ve zlém a stejně jako Fandu by ani je ve snu nenapadlo to vykládat jako nějaký výsměch, ale to jen ilustruje to ignorantství. Nemyslím, že by tímto způsobem někdo opravdu mínil vyjádřit svou lásku ke Star Treku. Spíš to vyznívá tak, že někoho prostě při koumání nad programem nenapadlo nic lepšího a moc přemýšlení tomu nedal.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
admirál flotily omi
omi - pá 10. ledna 2014 - 19:10
Taháš mě za slovíčka. Kontroverznost je věc pohledu každého člověka. Souhlasím, že je to možná přehnaně šílený nápad, ale takových byla a je mezi fanoušky spousta. Možná dojde k překročení nejzazší hranice. Opět. Dokud se neobjeví další... Proč by soud s příslibem upálení měl být méně kontroverznější než mše?
„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
komandér Rihi
Rihi - pá 10. ledna 2014 - 19:19
Upřímně řečeno - mi to připadá jako zajímavý a vtipný nápad. A koneckonců jen využívá známých věcí, které staví vedle sebe, jen je třeba brát je trošku s nadhledem - Spock byl vzkříšen, Roddenberry měl vesmírný pohřeb, otčenáš existuje v mnoha jazycích...
Život je snazší, pokud bojuješ, abys žil.
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - pá 10. ledna 2014 - 19:42
A teď bychom se mohli dostat k tomu, kolikrát se ve jménu náboženství konala soudní přelíčení. Ale to nechci, to už jsou jablka a hrušky se švestkama. Tohle je prostě sranda. Jestli je člověk věřící, s tím vůbec nesouvisí. Já tedy nejsem, náboženství jde mimo mně, ale věřící znám a nežijou jinak, než já. Krom jedné kolegyně z práce, která mi furt opakuje, jak mě milují andělé a že vše, co se v životě po... napraví bytosti světla. Na té bych si ráda vyzkoušela nějaký klingonský chvat, ale co, dělat s ní musím :) a ve všem ostatním je naprosto v pohodě.

Doprčic, Eodeone, ignoranství? Jak to myslíš? Když si děláš srandu tímhle způsobem, znevažuješ víru? Urážíš věřící? Mně třeba štve pomyšlení, že bych měla být až natolik tolerantní, že bych věřící menšinu brala jako nadlidi, kteří o životě, vesmíru a vůbec vědí víc. Důležité je se tolerovat na STEJNÉ úrovni, jenomže mně čím dál tím víc připadá, že víra rovná se fanatismus. Zároveň si strašně přeji takhle neuvažovat.

Naopak vidím v tomhle nápadu snahu organizátorů uvažovat kreativně a zaujmout. Náboženství je součástí i ST vesmíru, mnohým fanouškům pomohly některé myšlenky ve ST obsažené vyřešit reálné problémy. Jiní si vzali za příklad některou z ras a snaží se třeba žít podle její filozofie. Nevidím na tom nic špatného a nevidím nic špatného na uctění památky odkazu Tvůrce :) a všech těch ideálů, které ST obsahuje, ztělesňuje, přináší. Sakra, vždyť já - nebýt ST - bych byla strašně prázdnej tvor, vopuštěnej :).
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - pá 10. ledna 2014 - 20:36
jenom byste nemuseli takhle parodovat křest'anský obřad. Promiňte, ale já to vidím tak, že tohoto bodu programu se asi nezúčastním.

Jana Dvořáčková: Bohužel musím souhlasit s Eodeonem:( Jak píšete, jste sama nevěřící, takže vlastně nemůžete nikdy pochopit, co a proč může věřící lidi urážet:(
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
admirál Fanda
Fanda - pá 10. ledna 2014 - 20:43
To se nám ta debata zase rozjela.:-( Dokážu si představit, kolik úsilí, energie, času a také peněz, se skrývá za tím vším, co je pro nás připraveno a dokážu si i představit, jak "příjemná" je pro organizátory tahle diskuze. Jsem dalek kohokoliv podezírat z ignorantství a stejně tak kohokoliv přesvědčovat o opaku. Na PragoFFest a hlavně na celou ST linii se velmi těším a organizátorům děkuji za neuvěřitelně pestrý program, který si pro nás i s ostatními přednášejícími přichystali.
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 20:47
omi: Nevím, co je "kontroverznost", ale kontroverze, jak jí chápu já, nic subjektivního není, to je věc faktů. Buďto na některé otázky, témata nebo události existují radikálně odlišné a podobně početné názorové skupiny, nebo ne. Myslím, že v případě reakce fanoušků na Abramsovy filmy je nám všem jasné, že zde ta kontroverze existuje. Ale já jsem v téhle souvislosti o kontroverzi nemluvil. Spíš mám opravdu pocit, že to je neuctivé a navíc zbytečně, jak jsem psal.

Jani, to já mám zase naopak čím dál silnější pocit, že zájem o Star Trek rovná se fanatismus. Ale zároveň jako krásný příklad toho, že i fanatismus může být občas krásná věc :) Neformuloval bych to tak, že tímto by někdo urážel víru nebo urážel věřící, ale spíš jejich způsob života a jejich přesvědčení. Pro ilustraci to můžeme zkusit obrátit, i když je to samozřejmě nesrovnatelé. Ty tvrdíš, že Star Trek silně ovlivnil tvé názory, že ti je přímo pomohl utvářet a s tím tvůj způsob života. A vzpomeň si, pokud si je zaznamenala, na některé parodie na fanoušky. Některé byly vcelku milé a uctivé, ale jiné líčily fanoušky jako zdegenerované hlupáky, asociální a právem šikanované zaostalce oblečené v nevkusných pyžamech, kteří se na cony jezdí se sobě podobnými bavit těmi nejinfantilnějšími způsoby. To je nakonec docela rozšířená představa. Velmi by mě zajímalo, jestli by si trekkies říkali "vždyť je to jen milá nevinná zábava", kdyby někdo uspořádal skeč, kde by je vylíčil v tomto světle a jejich kulturu, jejich názory a jejich zvyky by překroutil do nějaké zvrácené a ponižující karikatury. Naopak, kdyby si raději trekkies dokázali tímto způsobem dělat legraci sami ze sebe, než z ostatních, to by teprve svědčilo o tom, že jsou nad věcí a mají zdravý smysl pro humor.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - pá 10. ledna 2014 - 20:55
Allarin Ilriela: Já to beru. Prostě někdo se urazí, někdo na tu mši půjde. Proč je ale takový problém přijmout to jako formu zábavy, zejména když to jako formu zábavy berou lidi, kteří věřící nejsou? Neměl by být věřící v tomhle prostě nad věcí ve stylu "jen ať si křepčí, když nerozumí tomu, proč mě to štve." Ale na to, abych to pochopila, bych musela nějaké náboženství minimálně studovat. Když je mezi lidmi nějaký rozdíl, dá se to většinou druhé straně objasnit. Tohle ale nejde, protože se vždycky dostaneme tam, že "chyba je na straně toho, kdo to nechápe."
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 21:07
Jana: Vždyť to je úplně elementární. Když jsi to ty, kdo se někomu vysmívá, není divu, že ty se dobře bavíš, ale skutečně myslíš, že i ten druhý se bude dobře bavit? Když ti někdo na ulici podrazí nohy, všichni kolem se budou báječně bavit. Nejsem si ale jistý, jestli se zasměješ s nimi. Zábavu na úkor někoho je těžké prostě "přijmout to jako formu zábavy", jak ty to říkáš. Vždycky tu totiž bude někdo, proti komu je to namířené, i kdyby nechtíc, a kdo se bavit rozhodně nebude. To jsou ty ohledy, které by lidé měli mít. A proto jsem mluvil o ignorantství, když jsem viděl, že některé lidi prostě ani nenapadne takové ohledy brát. To je pak už jedno, že v tom není zlý úmysl.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
praporčík lamicz
lamicz - pá 10. ledna 2014 - 21:11
Hm, tohle fakt ne... Nejsem věřící, ale dělat si srandu z tohoto mi nepřijde šťastné. Proč se zbytečně zabývat tématy, které mohou být pro hodně lidí kontroverzní. Akorát to na mne působí jako trapný pokus o zesměšnění křesťanství a to IMHO by asi Gene nechtěl... Já bych nechtěl, aby se na mne jako fanouška ST lidi dívali jako na nekulturního blba, který si dělá srandu z náboženství.
admirál Fanda
Fanda - pá 10. ledna 2014 - 21:13
Eodeone asi bys měl trochu vydechnout a nedělat z komára velblouda. Nejedná se o žádnou karikaturu Mohameda a ty nejsi islámský radikál.;-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - pá 10. ledna 2014 - 21:14
Eodeon: Chápu, ale věř, že mně je fakt jedno, jestli o trekkies někdo tvrdí, že jsou to šašci v pyžamech. Ať si to tvrdí :). Dokonce mi to přijde úsměvné. ST byl a je prostě mým průvodcem. Stejně jako zbytek fantastiky, stejně jako čokoláda a konvice dobrého čaje. Stejně jako pocit, když je ti dobře na oblíbeném místě. Je to takový kámoš, s nímž trávím čas. Nevím, jak fanatický fanoušek jsem. Nemám uniformu, ani ji nesháním. Nemám potřebu sbírat figurky a stavět lodě. Já si prostě jen tak sním a miluju ty příběhy. O ničem jiném to u mně není. Zrovna ale to odmítání mše, když si vezmeš půlku DS9, kde se neřešilo nic jiného, než náboženství... V čem je ten problém? Já v tom spíš vidím to, že se tvůrci snažili vyhovět všem skupinám a ukázat jim možný budoucí vesmír - prostě tu nekonečnou rozmanitost v nekonečných kombinacích (to si snad dám i na tričko :)), protože to vysvětluje vše a i téměř na všechno odpovídá.
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
praporčík lamicz
lamicz - pá 10. ledna 2014 - 21:17
Jako jo, třeba Život Briana mám rád a tam se s tím taky nepářou, ale tohle mi přijde prostě trapný.
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - pá 10. ledna 2014 - 21:21
Eodeon: Když mi někdo na ulici podrazí nohy a nestihne utéct, má smůlu -:))). Ne, já se neperu. Ale bohatě mi stačila třeba šikana na škole. Nebyla jsem to já, kdo se bavil, ale když nebrečíš, posměváčky smích přejde :). Chvíli mi trvalo, než mi to došlo a pak jsem chtěla právě vědět, proč si mám připadat jako člen podřadné části lidstva, když jím nejsem.
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 21:27
Fanda: To já ani nechci, aby to vypadalo tak, že to nějak moc hrotím. Nechtěl jsem, aby měl někdo ten dojem. Navíc si dobře uvědomuji, že nakonec to může dopadnout úplně jinak, než jak to působí z programu, a nic nechci předem odsuzovat. Jen to prostě považuji za velice nešťastný nápad a tak trochu bezohlednost. Nic víc. Pokud si myslíš, že tento můj povzdech může organizátory nějak citově ranit, uvažuj o tom, že tenhle jejich žertík se zase na druhé straně může dotknout mnoha jiných lidí. Já jsem obvykle příznivcem konfliktů a myslím, že střet názorů, hodnot a odlišných přesvědčení může být pro obě strany velmi přínosný, ale ne touto formou. Raději přátelskou diskuzí a ne satirou.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
admirál Fanda
Fanda - pá 10. ledna 2014 - 21:40
Eodeone, nevidím sebemenší prostor ani z jedné strany názorového spektra pro změnu postoje, i kdybychom si zde vyměňovali argumenty až do rána. Proto beru další diskuzi za ztrátu času. Já nepřesvědčím Tebe o tom, že nejsem ignorant, když se domnívám, že i náboženský založený jedinec se dokáže nad tento žertík povznést (chce-li) a Ty nemáš šanci přesvědčit mě, že se jedná o nevhodně zvolený žert, který uráží nedotknutelné lidské hodnoty. Berme to jako pat, s programem PragoFFestu se smiřme a dle vlastního uvážení se zúčastněme či nikoliv.;-)

Přeji pěkný páteční večer i víkend. LLP;-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - pá 10. ledna 2014 - 21:48
Vidím to na účast. Udělat si názor až pak, by bylo asi úplně nejlepší. A fajn by byla anketa, která by na Pragoffestu zjišťovala, proč a jak to na lidi působí.
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
komandér cestovatelka
cestovatelka - pá 10. ledna 2014 - 21:53
Eodeon: poslala by jsi mi prosí na můj E-mail měj ten svůj chci s tebou probrat něco trochu osobnějšího, něco co mám dávno za sebou a není příjemné o tam s nikým jiným než s tebou mluvit, a opravdu to nechci probrat veřejně.



No nápad je to pěkný já osobně beru ST jako náboženství protože mě opravdu spasilo, ale chápu že toto je vzato asi jen jako zábava nebo spíše vzpomínkový akt. Tak to vidím a nehodlám se tu z nikým přít.
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 10. ledna 2014 - 22:08
Fanda: Tobě já přeci nic nevytýkám. Pokud na tu akci půjdeš a budeš se dobře bavit, kdo jsem já nebo kdokoliv jiný, abych ti to zazlíval. Zas tak o moc nejde. Jen mi to připadalo necitlivé a chtěl jsem, aby to zaznělo a aby se to lidé pokusili vidět i z jiné perspektivy. Nikoho nechci o ničem přesvědčovat. Navzájem jsme si popsali, jak se na to každý díváme a o to přeci šlo, abychom navzájem pochopili naše postoje. Jana má pravdu, že konečný názor je třeba si udělat až pak, ale myslím, že ti, kterým to připadá nevhodné, se beztak nezúčastní, takže všichni přítomní budou spokojení. Jana má ale pravdu i v tom, že zpětná vazba může být fajn. A o to přesně tady přeci šlo.

cestovatelka: Píšeš "poslala", takže předpokládám, že jsi chtěla spíše oslovit Janu, a spletla jsi přezdívky, je to tak?
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
komandér cestovatelka
cestovatelka - pá 10. ledna 2014 - 22:48
Eodeon: Ne jen jsem to tak dlouho přeformulovávala, že jsem se do toho zamotala a vzniklo s to ha poslala místo poslal.
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - pá 10. ledna 2014 - 23:12
Hm, povznést se. Kdyby šlo o mě nebo o jiné lidi, tak neřeknu nic, ale nelíbí se mi hlavně to vyjádření že Kirk, Spock McCoy jsou svatá trojice. To zní, jako by se posmívali Bohu a nad to se povznést prostě nemůžu.
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - pá 10. ledna 2014 - 23:27
Allarin: Snad opravdu nevěříš, že to byl záměr organizátorů. Jsem si jista, že nebyl. A snad se také nezmění Tvůj názor na ST, to by byla škoda. Kvůli nedorozumění se stala spousta špatných věcí a tohle by k žádnému vést nemělo.
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...
admirál flotily omi
omi - pá 10. ledna 2014 - 23:32
Problém je možná ten, že neznáte organizátory tak dobře a do jejich motivů promítáte svoje představy a závěry. Jak jsem říkal, soudu a plánu upálení Abramse jsem taky nevěřil a byla to fajn zábava, nechte se překvapit a nesuďte knihu podle traileru. ;)
„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
bez hodnosti Riker
Riker - pá 10. ledna 2014 - 23:56
Ve skutečnosti je mše koncipována tak, že by vlastně klidně mohla probíhat v kostele. Ukážeme si, že Star Trek a křesťanství mají velmi podobné hodnoty. Někteří kněží dokonce Star Trek používají při svých kázáních. Stačí si vygooglovat „Star Trek Sermon“.
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - so 11. ledna 2014 - 09:49
Mě to přijde jako zajímavý nápad a pokud bych snad dorazil a mohl se zúčastnit, tak se zúčastním rád. Věřící nejsem, ale i kdybych snad byl, nemyslím si že bych měl důvod se vůči tomu jakkoli čertit. Ať už by to měla být sranda či se to mělo brát vážně, v obouch případech nevidím problém. No, uvidím, ale třeba to dopadne, byl bych rád.. ;)
" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - so 11. ledna 2014 - 12:52
Jana: Snažím se obvykle domýšlet k lepšímu, takže doufám, že nebyl.

omi: Ten soud s Abramsem by mi vůbec nevadil. Lituju, že jsem tam nebyla.

Riker: Eee...v kostele raději ne, ale souhlasím s tím, že trek a křest'anství mají dost podobných hodnot. Ani byste nevěřili, kolik fandů se dá najít mezi křest'any.
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
kadet lagga_VortaVor
lagga_VortaVor - po 13. ledna 2014 - 18:41
Se soudem, což byl můj nápad, jsme tehdy chtěli humornou formou připomenout všem trekkies, že jsme všichni lidi a že by bylo dobré se mít nadále rádi, a tolerovat odlišnost názoru.

Se mší, což je Rikerův nápad, si to představuji tak, že Riker chce navést všechny trekkies zase k zamyšlení, zase dát humor, a dovést znovu ke vzájemnému přátelství.

Nikoho tím nechceme napadat, nikoho nechceme urážet. Uvědomujeme si, že víra je pro některé lidi důležitá, a že církev pro některé lidi znamená domov a vzájemnou pomoc. Taky si uvědomujeme že řada lidí je na slova "církev a víra" alergická a považuje je za vrchol ohlupování lidí. Všechny názory respektujeme. Nikomu se nevysmíváme. Nikoho na tento bod programu nenutíme, ale věřte, že si Riker dává záležet a my mu pomůžeme, aby to byl zajímavý a zábavně strávený čas.
"What you think about and thank about, you bring about."
kapitán Bedraz
Bedraz - út 14. ledna 2014 - 09:45
Moc se na mši těším, očekávám výbornou zábavu a přitom i trochu zamyšlení v následné diskuzi. A myslím, že je to bod programu s trefou do černého, soudě podle množství komentářů. A o tom se Star Trek asi vždycky snažil být, odvážně se pouštět kam, kam se dosud člověk (zde český fanoušek :) ), nevydal!
Technika překonala všechny vzdálenosti, ale nenabídla žádnou blízkost. M. Heidegger
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - út 14. ledna 2014 - 20:09
Zamyšlení? Diskuze? To mám ráda. Abych upřesnila, co konkrétně se mi nelíbí, tak to je to, že jste "ukradli" 5 slov: prorok, svatá trojice, mše a modlitba. Možná tam přece jen půjdu.
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - út 14. ledna 2014 - 20:34
Podle my by to byla velká škoda tam nejít, já si snad najdu čas aspoň pro tu mši, když už pro nic...
" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
kadet Grit_du_Alatriste
Grit_du_Alatriste - st 15. ledna 2014 - 00:35
No ja kse tady pročítám komenty, tak si říkám že je fakt co říká Omi, neměla by se kniha soudit dle obalu. Kdybych nemusel do práce rád bych se zůčastnil. Mě tenhle nápad přijde jako velmi zajímavý, upřímně řečeno už jsem měl taky v plánu provést nějaké obřady třeba Klingonů jimž holduji. Prostě kdo chce na mši přijde a kdo nechce nepřijde a hotovo. A pokud někomu vadí tohleto tak jsem zvědav co se mnou lidi udělají na Starconu po mé přednášce :-D (B)orgům držím palce a počkám si na jejich report.
Není důležité co si o mě kdo myslí, důležité je co si myslím já!
praporčík Iris
Iris - čt 16. ledna 2014 - 08:59
Nemyslím si, že uspořádat startrekovou mši je dobrý nápad. Speciálně slovo mše mě tam dráždí, nicméně já jsem v otázkách víry trochu přecitlivělá a vím to. Takže se třeba pletu, ale svůj názor jsem říct chtěla.
Per aspera ad astra.

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG