Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Star Trek: Renegades – recenze pilotního filmu

čt 5. listopadu 2015      autor: Eodeon      přečteno: 5850x      komentáře: 19

Vložit nový komentář

kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - čt 5. listopadu 2015 - 14:04

Eodeone, kdysi sem kritizoval rozsah tvých recenzí, i když v jádru byli vždy pravdivé. Tentokrát jsem tedy přeskočil jen k závěru, který je OK. Už jsem myslel, že tu o Renegades nikdo nenapíše... Za mě je to promarněná šance aneb "k dokonalosti" dovedené zpracování ST, kdy kvalitu nastínil už ST OGAM také od stejných tvůrců (bohužel hlavní roli asi hraje Tim Russm, že?). nadšení herců ST, kteří se jeho projektů účastní, stejně jako nadšení ostatních zůčastněných je evidentní, nicméně výsledek je vždy a tentokrát obzvlášť nechutný - ST Renegades je stručně řečeno audiovizuální zbraň po které se po pár minutách sledování zcela jistě dostaví migréna a následně narkóza...

kapitán flotily tzcomics
tzcomics - čt 5. listopadu 2015 - 16:15

Zrovna včera jsem Renegades zkouknul. Vzhledem k tomu, jaké názory/komentáře jsem předtím četl, jsem do toho šel bez jakéhokoliv očekávání a možná proto to pro mě nebylo tak hrozné. S recenzí souhlasím. Prospělo by méně postav, které by řádně divákům představili a i stopáž by slušela tradičně epizodní. S tím souvisí i příběh - kdyby tam nestrkali tolik zvratů, "epickou záchranu Země" a vedlejší linky a raději přišli s něčím byť banálnějším, ale lépe rozepsaným, mohlo to dopadnout lépe. Po trikové, kostýmové a celkově technické stránce jsem to pořád bral "jen" jako fanfilm, takže to mi ani tak nevadilo a hudba nebyla špatná. Je ale samozřejmě s podivem (a vlastně až hanba) že ti profesionálové z oboru si to nedokázali lépe ohlídat a hlavně přišli s takovým scénářem. Když už se snažili o něco víc, než jen obyčejný fanfilm, měli nějaké peníze strčit i do scénáristy, který naspal některou z kvalitních epizod ofic. ST (nejlépe ze série DS9).

Neboť svět je dutý a já se dotkl nebe
kapitán flotily Jan Darkrider
Jan Darkrider - čt 5. listopadu 2015 - 17:25

Musim souhlasit, ze Renegades je slabsi. Doufala jsem, ze tomu tak nebude, protoze je to asi prvni fan-film, ktery neni TOS a ktery mel nastavit vyssi latku kvality. Bohuzel se tomu tak nestalo, a to i presto, ze mel film do zacatku body navic ode mne prave za tu neTOSkovost a za ten fakt, ze meli Icheba, alespon jednoho Liberated Borga. Nicemene, ani to film v mych ocich nakonec nezachranilo. Tak nejak uz v zakladu nemuzu prijit na chut posadce tzv. Renegatu; radeji bych klasickou posadku.. a nebo, kdyz uz chteli autori vybocit s osvedceneho pohledo "good guys", mohli film udelat Klingon-centricky, treba - z pohledu Klingon Empire. To si myslim, ze by si naslo daleko vice priznivcu, nez banda "lapku" a kriminalniku... i kdyz se tedy autori snazili v nas vzbudit sympatie, moc se jim to proste nepovedlo.

Uniformy byly hrozne, o tom zadna.

Myslim, ze po tomhle pocinu zase dam na chvili fan-filmum vale, pac tohle bylo pomerne velke zklamani.

kapitán Commander Togo
Commander Togo - čt 5. listopadu 2015 - 20:57

S recenziou súhlasím tak na 80%, čo je pomerne dosť vzhľadom na to, že mne sa ten film celkom páčil. Ono je to asi tým, že hoci tie nedostatky tam naozaj sú, tak ja som to skrátka bral ako fanfilm - nič viac. Ocenil som tie veci čo sa podarili a tie menej vydarené mi až tak nevadili. Veľmi sa mi páčil dej točiaci sa okolo admirála Pavla Chekova. To ma skrátka bavilo. Ďalšia vec, ktorá zatienila všetko zlé, boli naozaj krásne vizuálne efekty bojových scén vesmírnych lodí.

... ale súhlasím s pomerne slabým scenárom, divným nasvietením, katastrofálnymi uniformami Hviezdnej flotily (áno, mali byť tie z Nemesis). Masky by ušli, až na toho Nausicaana. Takže ja tvrdím, že recenzia to vystihla dosť dobre. Ja by som ten film ale nebral ako nejakú hanbu či katastrofu. Pre mňa je to skrátka priemer.

Jediné s čím absolútne nesúhlasím je hodnotenie niektorých hercov. Ide najmä o dvojicu Corin Nemec, Adrienne Wilkinson. Výkon Nemca sa mi skrátka nepáčil a jeho postava mi od začiatku až do konca filmu pripadala ako vyslovene záporná, čo by sa u kapitána flotily asi nemalo stávať. Teda vzhľadom na to, že nehral "záporáka". Naopak Adrienne Wilkinson ako Lexxa Singh mi prišla úplne v pohode a hodnotím ju ako jednu z lepších stránok tohto filmu.

kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - pá 6. listopadu 2015 - 02:20

Ze sou v ST uniformy, ktere vypadajicjako pyžama sme si uz vsichni zvykli a jejich vzhled vlastne ani neni moc nelogicky. No v Renegades chteli ty pyzama asi trumfnout, jedine to totiz vysvetluje, proc oblekli starfleet do záclon:D

podporučík vlasopes
vlasopes - pá 6. listopadu 2015 - 12:00

Velmi povedená recenze, i když imho trochu více kritická, než bych čekal.

admirál Fanda
Fanda - pá 6. listopadu 2015 - 13:19

Já se zeptám asi trochu hloupě a nejspíš to někde zaznělo. Je někde na youtube verze s českými titulky? Díky za jakoukoliv radu.

Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
admirál flotily omi
omi - pá 6. listopadu 2015 - 13:30

Fanda: Eodeon v diskuzi [link] psal, že na YT české titulky nejsou. Je potřeba asi stáhnout jak video, tak titulky a použít přehrávač, který zvládne oboje zkombinovat.

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
admirál Fanda
Fanda - pá 6. listopadu 2015 - 13:38

omi: Tomu jsem se chtěl vyhnout. Škoda...

Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
kapitán flotily tzcomics
tzcomics - pá 6. listopadu 2015 - 13:54

Fanda: Dá se to stáhnout rovnou s vloženýma titulema.

Neboť svět je dutý a já se dotkl nebe
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - pá 6. listopadu 2015 - 16:27

SSE: Relevantní připomínky beru, ale to, co žádáš, zní jako obyčejný ústupek čtenářské lenosti. Nechceš, nečti, to je v pořádku. Třeba někdo jiný přijde s recenzí, která ti bude vyhovovat víc. Ale podle mě si film, který mezi fanoušky vyvolal tak rozdílné ohlasy, žádá důkladné posouzení. A to je pak na delší text.

tzcomics: V článku jsem pro to už nenašel skulinku a je úplná pravda, že na filmu to nijak znát není, ale ti scenáristé mají zkušenosti s prací na oficiálním ST a to právě ze seriálu, který zmiňuješ. Ethan Calk napsal DS9 3x17: "Předtuchu" (Visionary) a spolunapsal DS9 5x22: "Potomky času" (Children of Time), což jsou podle mě vynikající epizody, a Jack Treviño se podílel na scénáři k DS9 4x05: "Nerozvážnosti" (Indiscretion) a "Zeleným mužíčkům" (Little Green Men), což jsou také slušné epizody. Renegades psali spolu s producentem Conwayem a těžko říct, co se tam během psaní tak moc nepovedlo. Je tu spousta faktorů, třeba ty castingové nároky, kvůli kterým museli vepsat úplně nesmyslné scény atd.

Jan Darkrider: Hned jsem si na tebe při sledování vzpomněl, když jsem viděl Icheba. Říkal jsem si, že minimálně za tohle od tebe film dostane menší plus :)

Fanda: Jen dodám k omimu: Já jsem to viděl v originále, ale na české titulky jsem slyšel špatný ohlas. Kdokoliv mě vyveďte z omylu, jestli tu teď šířím jen pomluvu. Ale prý je to český překlad slovenského překladu (což bývá samo o sobě pofidérní), který pod článkem o Auroře i com.Togo označil za špatný. A z diskuzí na titulky.com jsem pochopil, že překladatel(ka) startrekovou terminologii nejspíš nezná a to pak vznikají kuriózní věci. Ale stejně, ty to chceš i po mé recenzi vidět? :)

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kapitán flotily tzcomics
tzcomics - pá 6. listopadu 2015 - 16:35

Eodeon: Ou, no tak jsem snad raději ani nechtěl vědět :-D Původně jsem si říkal, že by se dal mizerný příběh ospravedlnit právě neschopným scénáristou, ale když i to dělali zkušení lidé... V tom případě je to ještě větší ostuda.

Neboť svět je dutý a já se dotkl nebe
admirál Fanda
Fanda - pá 6. listopadu 2015 - 17:16

Eodeon: No já právě našel slovenské titulky. V diskuzi k nim bylo dost negativních připomínek včetně chybějícího otitulkování některých pasáží. Pak jsem se právě někde dočetl, že česká verze vyšla z těch slovenských podkladů... Hrozně nerad někde něco "sosám" ale i tak jsem se do toho pustil. Na první pokus jsem se stal "majitelem" něčeho, co sice mělo v podnadpisu cz title, ale nebylo tam nic. Spíš než tvá recenze mě ale odradil tento neúspěch. Asi ještě počkám, než se to zlepší. A jooo, rád se kouknu i i když jsem tvou recenzi četl.:-))))

Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
admirál pcermis
pcermis - pá 6. listopadu 2015 - 19:17

Já našel jak České titulky tak i vložené přímo v díle a musím říct že titulky byly rozhodně lepší jak celé dílo :-)

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - so 7. listopadu 2015 - 00:01

tzcomics: Jak se to vezme. Zas tak zkušení oni nejsou. Povedlo se jim sice udat pár scénářů pro DS9, ale vyjma toho moc scenáristických zářezů žádný z nich nemá a navíc v žádných (pokud je mi známo) významných projektech. S velikány, kteří píšou scénáře například pro New Voyages se to vůbec nedá srovnávat.

Fanda: Jasně, to byla spíš jen taková dobíravá otázka :) Je mi jasné, že jsi na to hodně zvědavý. Vždyť jsi tu ten film propagoval jako nikdo. BTW i Jakkob mi v jedné diskuzi říkal, že film stáhnul ve verzi s již vloženými českými titulky (hardsubs), takže to určitě dostupné bude, i když tedy ke stažení. Odkud, to nevím, nepátral sem a Jakkob se nezmínil. Svou kopii jsem stáhnul z YouTube v den premiéry a to je jediná verze, kterou znám a mám.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
viceadmirál Shane
Shane - čt 12. listopadu 2015 - 01:56

Děkuji za recenzi Eodeone. Téměř ve všem s tebou, bohužel, musím souhlasit. Snad jen, že výkon herečky Wilkinson mi přišel dobrý, bohužel její postava je prachbídně napsaná a s tím by se dokázala vypořádat jen hrstka nejlepších herců.

For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks...
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - čt 12. listopadu 2015 - 11:42

Shane: Já jsem nenapsal, že zahrála špatně. Jen tolik, že navzdory očekávání, které by divák od podobně významné postavy mohl mít, svým hereckým projevem neoslnila. Asi to v kontextu té následující věty vyznělo hanlivěji, než to bylo míněné. A samozřejmě s tebou souhlasím, že když je to špatně nebo nešikovně napsané, pak si s tím dokáží poradit jen největší herečtí mistři a vinu proto nelze dávat (jen) hercům.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
poručík Veczi
Veczi - pá 13. listopadu 2015 - 19:29

souhlas s clankem...

kontraadmirál Lyta
Lyta - út 15. prosince 2015 - 16:42

Vydržela jsem prvních pět minut, potom jsem měla pocit, že mi vyteče mozek ušima a jen to proklikala. Na víc jsem neměla.

It's easy to find something worth dying for. Do you have anything worth living for?

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG