
Star Trek 4 má zřejmě režisérku
Tarantina zaměstnává produkce Once Upon A Time In Hollywood a Paramount logicky nechce s dalším dílem čekat, takže dává smysl akcelerovat pre-produkci druhého projektu s tím, že Tarantinův projekt přijde na řadu jako případná pětka (nebo skončí v development hell jako tuna projektů před ním). Neumím si představit, že bude Paramount pracovat na obou projektech zároveň ve smyslu produkce a post-produkce tak, aby šly do kin v jednom roce nebo s ročním rozestupem. Navíc když koncepčně budou pojaty oba velmi odlišně, což tak nějak předpokládám, když je zapojen Tarantino. Takový luxus/riziko si dnes může dovolit jen Disney s marvelovkami. Těžko Paramount, který se sám potácí v polokomatu a k tomu se značkou jako ST, která má v současnosti co dělat, aby si na sebe vůbec vydělala. Jinak Clarkson, která aktuálně vyjednává se studiem, je relativně překvapivá volba. Filmový ST je sice znám tím, že ve značné míře dává šanci filmovým debutantům a někdy to vyjde (Nimoy u III, Frakes u VIII), někdy méně (Shatner u V), ale naposled se tak stalo před 20 lety, což byla dost jiná doba. Sice má zkušenosti z tv, ale film je přece jen jiná liga a začínat na AAA produkci za 100-150m je pro Paramount docela risk. Pokud vyjednávání dopadnou, snad Paramount ví, co dělá.
Polux: Souhlasil bych, kdyby tu nebylo v podstatě již jisté znovu sjednocení Paramountu a CBS, což mění pohled na věc. Nové (jakož i ty staré) ST filmy se pravděpodobně objeví výhradně/exkluzivně v CBS All Access a budou tak vydělávat více, než kdyby šly (ty nové) jen do kina.
Co se týče nadějí na kvalitní film režírovaný neostříleným jménem, dává to rozhodně naději na originalní zpracování (ať už v dobrém nebo špatném), což je ale pořád lepší, než předpoklad pouhé průměrnosti, což v záplavě dnešní produkce není nic, o co bychom měli stát a je to zároveň IMHO to, co se stalo u ST Beyond...
s.s.enterprise: IMHO ST Beyond pohořel především díky nevýrazné kampani, která asi mohla být věru lepší a výraznější a více vytěžit ze skutečnosti, že ten rok Trek slavil 50. výročí existence...
s.s.enterprise: 1) Exkluzivní nasazení jen do své vod služby si můžeš dovolit, když máš za zády službu s řádově stovky milióny předplatitely typu Netflix a i tak se bude jednat o nízkonákladové až středně nákladové filmy do 50m. Rozhodně tam nepošleš AAA projekt za 100m plus natož když máš službu jako All Access se základnou potencionálních diváků, kteří se nemohou ani zdaleka rovnat celosvětovému nasazení do kin. Pokud ano, ušetříš sice dalších 100m za reklamu, můžeš ale celý film účetně odepsat. Já bych se nechtěl dočkat toho, že filmový ST bude výhradně ve VOD ať už bude služba kohokoliv. Ne proto, že nemám zájem si VOD předplácet, ale proto, že buď tam naivně nasadí AAA titul za 100m, který se nezaplatí a žádný další už nebude, nebo bude, ale bude stát čtvrtinu a podle toho taky budou jeho produkční hodnoty vypadat. Jiná věc je nasadit film klasicky do kin a posunout slot pro release na bd/dvd a konkurenční vod (itunes, amazon, netflix) až za dejme tomu půl rok nebo i rok exkluzivní nabídky pouze na All Accessu. Takto můžeš promovat svůj VOD silnou nabídkou bez toho, abys byl závislý na tom, zda se s filmem dostaneš do černých čísel. Toto mi smysl dává a doufám, že i případně Paramountu/CBS.
2) Neotřelé zpracování u AAA titulu s debutantem na pozici režiséra v podmínkách současného klasického studiového korporátu? To fakt ani náhodou. Najdi si rozhovory Davida Finchera (ideální příklad), copak dnes říká na své působení na place Aliena3 a porovnej to s tím, jak Alien3 dopadl ve smyslu nějaké (jakékoliv) jeho tvůrčí vize. Studia jsou korporáty jako každé jiné, zisk je na prvním místě, není tak divu, že se většina AAA produkce točí podle šablony "větší zisk díky širšímu publiku díky filmu pro všechny (a tím pádem vlastně pro nikoho) díky minimu kontroverze (gender, rasy, politika, náboženství, kultura, whatever) a maximu prvků pro první signální. V případě AAA projektu s debutantem v čele z filmu se značně zvýšenou pravděpodobností vypadne prefabrikát nebo se debutantovi film rozsype pod rukama a vypadne o něco méně dobrý prefabrikát. Debutant má prostě velmi sníženou šanci prosadit u studia svou vizi a studia jsou jen velmi málo ochotná odsouhlasovat vize, radikálně se odlišujících od šablony popisované výše, pokud za nimi nestojí osvědčena persona. Takže pokud brojíš proti filmům podle šablony a vítáš jakýkoliv originální tvůrčí počin, o to větší je šance, že se jej nedočkáš, je-li u kormidla debutant.
3) Jak moc nebo málo je Beyond průměrný (v jakémkoliv ohledu) je, jak sám píšeš, věc názoru. Nečekej ovšem, že u nového filmu se dočkáš výrazně něčeho jiného. ST je především brand, který má vydělávat a tím pádem musí být pro všechny, jinak se připravuješ o zisk. P.S. Když už bych si měl něco u nového filmu přát, tak asi aby konečně opustili koncept posádka vs nějaký antagonista, protože použít jej 3x po sobě u Nera, Khana a Krulla je již imho unavující.
Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.