Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Její právo: A Star Trek Fan Production je online

po 19. října 2020      autor: Sokar      přečteno: 1324x      komentáře: 26

Vložit nový komentář

admirál flotily Iconer
Iconer - po 19. října 2020 - 14:03

Skvělé, konečně to taky uvidím :-)

„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
viceadmirál Samuel_Thorn
Samuel_Thorn - po 19. října 2020 - 14:09

Děkuju za link, večer se podívám.

I cesta může být cíl…
kapitán flotily Johanson
Johanson - po 19. října 2020 - 22:34

Toi je nějaký prostříhaný, ne? Ty hambatý scény budou asi na jiným webu...

admirál pcermis
pcermis - út 20. října 2020 - 19:54

Hodně zajímavé ale Fleshovo háro bylo top. :-)

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - st 21. října 2020 - 22:24

Paráda, pěkný fan film a velký dík Sokarovi a celému týmu za jeho natočení i brzké uvedení online na YT. Osobně se mi sice jedna, dvě věci nepozdávaly, ale jinak super :) Je/bude profil i na csfd.cz.. ? ;)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
admirál flotily Iconer
Iconer - čt 22. října 2020 - 09:00

Velice pěkná zápletka, akorát mi z toho bohužel vyplynulo, že snad kromě těch dvou důstojníků je celá Federace plná grázlů, že se L. nemá kdo zastat a musí z Federace uprchnout.

„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
viceadmirál Sokar
Sokar - čt 22. října 2020 - 09:17

Díky všem za reakce. Co se týká Federace plné grázlů, určitě bych to tak zle neviděl. Ale stačí si vzpomenout na Datův soud, Holodoktorův soud (slyšení o svéprávnosti) a lékařské holoprogramy rubající coby otroci dilithium v dolech. Narýsuje se obrázek, co většina ve Federaci vědomě nebo nevědomě schvaluje a jak cítí práva umělých inteligencí v dané době. Když připočeteme dlouhé prsty sekce 31, tak ta šance na zastání nevychází nejlépe.

Ale třeba by to bylo jinak.

Don't try to be a great man, just be a man. And let history make its own judgments.
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - čt 22. října 2020 - 11:28

Mě přišlo trošku škoda, že se to vyřešilo sice tak, že z toho LADA vyvázla bez nějakého postihu (zcela po právu) a dostala svobodu a možnost si žít svůj vlastní život podle sebe, ale na druhou stranu se tím otevřeli vrátka pro možnost toho, aby se celý incident někdy v budoucnu a s nějakou jinou umělou inteligencí opakoval... Nebo tak mi to aspoň přišlo. Posádka sice pomohla LADĚ, ale bude mít nějaká příští umělá inteligence to samé štěstí, pokud by se ji někdo pokusil opět zneužít.. ?

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
viceadmirál Sokar
Sokar - čt 22. října 2020 - 12:30

Jakkob: Máš pravdu, univerzální řešení posádka rozhodně nepřinesla - a možná se o to pokusit měla. Třeba by jí při tom zbytek světa semlel. A třeba ne a správný princip a uznání rovnosti AI by ještě za svého života zvládli prosadit, nebo mu pomoci. Kapitán ani první důstojnice určitě nebyli perfektní. Ale věřili, že se zachovali v souladu se svým svědomím. Aneb jak se říká: "A co si myslíte, že změníte celý svět k lepšímu?" "Ne, jen ten náš malý kousek".

Don't try to be a great man, just be a man. And let history make its own judgments.
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - čt 22. října 2020 - 12:45

Sokar: Jako že jednání posádky schvaluji a kvituji, a pravda, asi se k tomu nějaké univerzální řešení ani nedalo najít, nebo mě aspoň instantně žádné taky nenapadá, ačkoli bych byl určitě rád, kdyby to nějak univerzálně vyřešit šlo, pro dobro LADY i případných dalších umělých inteligencí. Nicméně ten podmět pro přemýšlení a nějaké to poselství tam je a za to jsem rád. Jak říkám, mě se to docela dost líbilo :)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
viceadmirál Samuel_Thorn
Samuel_Thorn - čt 22. října 2020 - 21:27

Sokar: Fanfilm se mi líbil, námět je to zajímavý. Jen mi v příběhu chyběl jakýkoliv náznak vyšetřování, nebo alespoň ověření informací, které jim LADA poskytla. Takhle to na mě působilo, že našli loď, na ní čtyři mrtvoly a avatar lodi, který jim odvyprávěl jen svoji verzi příběhu, oni ho poplácali po rameni a poslali pryč. Možná jsem ale něco přehlédl.

I cesta může být cíl…
viceadmirál Sokar
Sokar - pá 23. října 2020 - 09:37

Samuel: Díky za postřeh. A nic jsi nepřehlédl, máš pravdu, tenhle aspekt, tedy ověření příběhu, tam není. Možná by se tam i přes dovolenou stopáž nějak vešel (procházení záznamů, ohledávání atd...).

Přesto jsem to nechal tak, tedy že se tyhle věci udály mimo obrazovku a zaměřil se více na přímé odvyprávění a následně důsledek. Ale chápu, že mohou chybět.

Don't try to be a great man, just be a man. And let history make its own judgments.
viceadmirál Samuel_Thorn
Samuel_Thorn - pá 23. října 2020 - 19:27

Sokar: Děkuju za odpověď. Rozumím. Myslím si, že i prostá zmínka, že něco takového proběhlo, by účel splnila. Ale jak se říká "po bitvě každý generál". :)

I cesta může být cíl…
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - so 24. října 2020 - 09:16

Samuel, Sokar: Já se přiznám hned - já to LADĚ věřil instantně, i když o nějakém vyšetřování nepadla zmínka a proběhlo tak nějak off-screen, ale zkrátka a dobře jsem o jejích tvrzeních nepochyboval :) Takže kdyby na mě/posádku hrála divadýlko, asi bych jí to spolkl i s navijákem zrovna tak :D Tím chci vlastně jenom říci, že mi LADA přišla velice pěkně zahraná a i její herecká představitelka byla/je velice sympatická, což byl jistě účel a já ho kvituji ;)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
admirál flotily Iconer
Iconer - so 24. října 2020 - 17:21

Taky jsem Ladě hned uvěřil. Kdyby nemluvila pravdu a zabíjela z jiných důvodů, tak bych jí na to skočil.

„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
viceadmirál Sokar
Sokar - so 24. října 2020 - 18:22

Jakkob, Iconer: Ano, snažili jsme se obsazením i podáním, aby to na diváka důvěryhodně působilo. Takže jménem LADY vám oběma děkuji. Nikol, která ji hrála, to ráda uslyší (šlo o její první působení před kamerou).

Don't try to be a great man, just be a man. And let history make its own judgments.
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - so 24. října 2020 - 23:11

Sokar: Tak že pozdravujeme a děkujeme :)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
admirál flotily omi
omi - po 26. října 2020 - 09:16

Vzhledem k situaci a stavu, v jakém je loď nalezena, bych příběhu asi také věřil. Nicméně ano, nějaké zjištění by bylo na místě. Mě spíše vadí výsledek celého příběhu. Loď, která má vládu sama nad sebou a holoemitory na všech palubách není schopná situaci vyřešit jinak než vraždou. Napadá mě hromada možností, jak si loď mohla poradit jinak, ale lze vzhledem k nezkušenosti osobnosti chápat, že to dopadlo takto. Nedává pak ale smysl ji pustit volně do světa. Vesmír Star Treku opravdu není prázdný a loď neschopnou se o sebe postarat tam nic hezkého nečeká. Pravděpodobně ji první Fereng ukecá, že jí pomůže, ale musí ji na chvilku vypnout, a LADA skončí nakopírována do simulací otrokyní lásky v mnoha kopiích a loď Hvězdné flotily půjde na prodej. Nebo samozřejmě může létat vesmírem a vraždit všechny, kteří se jí pokusí získat. Tak jako tak si myslím, že důstojníci Flotily udělali lodi obrovskou medvědí službu.
Dále mi v tomhle období nesedí přebraná premisa z Discovery, kdy je Oddíl 31 všeobecně znám jako banda zločinců v uniformách Flotily. Posádka DS9 byla asi opravdu hodně mimo, že je pokládali za tajnou organizaci.

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - po 26. října 2020 - 12:30

omi: Snad by jsi nechtěl přímo srovnávat S31 z DIS se S31 z DS9, kdy obě období dělí řádně velký čas. rozdíl, během kterého se mohla S31 několikráte změnit co se týče každého jednoho faktoru, ať už by šlo to, zda je tajná nebo ne, fungování či působnost atd.
Je ale pravda, že i mě napadlo, že zde byla nejspíše S31 tak nějak "zneužita" coby ta "zlá" organizace, což ale myslím není synonymum a příběh a jeho dopad by jistě fungoval stejně tak, kdyby byla posádka lodi složená z běžných důstojníků Flotily. Nebylo by to ostatně poprvé, kdy se vůči zásadám a principům Federace zprotivil někdo z Flotily, že.. ? :)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
admirál flotily Iconer
Iconer - po 26. října 2020 - 12:48

Taky mě mrzí, že je Sekce 31 známou zlou organizací a ne tou tajnou z DS9, která dělala věci "stylem účel světí prostředky", ale vždy se dalo uznat, že je to pro dobro všech.

„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
viceadmirál Sokar
Sokar - po 26. října 2020 - 13:02

Tak asi se všichni shodneme na tom, že důstojníci/inženýři, o kterých příběh pojednával, byly černé ovce a jejich chování by odsoudila každá organizace, jak flotila, tak Sekce 31. Její použití tady bylo dáno tím, že šance výskytu takovýchto jedinců je prostě u tajné služby větší - ať jde o fiktivní organizaci v ST světě nebo reálnou v součanosti. Tyto organizace si vždycky dané státní zřízení pořizuje více či méně na špinavou práci a přijímají se tam lidé silní, samostatní, schopní, s velkými pravomocemi - prostě typ Zmijozel (ten taky není "zlý" byť předsudky říkají něco jiného). Takže sklon ke sklouznutí do chování bez skrupulí se tam zvyšuje oproti klasickým důstojníkům flotily - byť i ti by to mohli jistě udělat. Co se týká známosti Sekce 31. Je to samozřejmě o úhlu pohledu. Každopádně zde o ní mimo admiralitu ví dva důstojníci flotily, oba na velitelských pozicích (kapitán a komandér) a hovoří o ní max. na můstku, kde jsou jen dva další lidé, opět prověření důstojníci flotily. To je v součtu pořád méně lidí, než když si o ní povídá celá parta z DS9 včetně lidí kteří ani ve flotile nejsou (min. Odo, Kira, pokud si dobře pamatuji o ní pak vědí, řadový poddůstojník O´Brien atd.).

Don't try to be a great man, just be a man. And let history make its own judgments.
admirál flotily omi
omi - po 26. října 2020 - 13:39

Jakkob: Šlo mi o rozdíl na tuhle organizaci v pohledu zmíněných seriálů. V DS9 byl Oddíl 31 mimo strukturu Hvězdné flotily. Tajná samostatná jednotka, která operuje bez vědomí kohokoli. Myslím, že ani prezident Federace o její existenci nebyl obeznámen. Byla založena společně s Federací a od té doby byla inkognito.

V Discu je Oddíl 31 součástí struktury Hvězdné flotily. Jsou umístěni na lodích (1. sezóna), spolupracují s ostatními (2. sezóna) a jsou asi nějakým způsobem podřízeni admiralitě. Navíc všichni při ukázání černého odznaku ihned ví, o koho jde. Udělali z nich místo inkognito skupiny obdobu "tajné policie", o které vědí všichni.

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
komodor Praotec trekkie
Praotec trekkie - po 26. října 2020 - 13:40

Ten trend vyloženě "zlé" Sekce 31 začal už v knihách ještě před DISC, v jedné například byla Sekce kvůli získání nového agenta ochotná nechat vyhladit celé osazenstvo pozemské kolonie.

Naproti tomu ve hrách (ST Online, mobilní ST Timelines) Sekce 31 tak kontroverzní není a někdy s ní jako hráči i spolupracujeme.

kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - po 26. října 2020 - 23:20

Sokar: Je mi to jasný, ostatně ve finále mi tohle nijak nevadilo, jen mě to zkrátka napadlo, ale nejde o nic, co bych považoval za chybu/neduh. A rozhodně díky za obeznámení s tvým coby tvůrčím pohledem :)

omi: Ty rozdíly mi jsou jasné, ale osobně si myslím, že i S31 může celkem v pohodě procházet změnami ve své struktuře i fungování a stejně tak i vystupování, navíc i kdybych si tohle snad nemyslel, tak to co psal Sokar mi taky dává smysl a nijak to myslím nenarušuje to co znáš z DS9, nebo máš stále pocit, že ano.. ? :)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
admirál flotily omi
omi - út 27. října 2020 - 09:56

Jakkob: Ve Star Treku je možný všechno. Je to sci-fi. Mrtví ožívají, dějou se zázraky, Q a tak vůbec. Takže samozřejmě je možné, že zatímco si ve 24. století všichni pamatují na drobné události z 20. století, na které si nepamatuju ani já, že úplně všichni zapomněli na organizaci, která byla součástí Flotily a málem způsobila vyhubení života v celé galaxii. Ostatně lidská paměť je zrádná a selektivní.

Co se týče Jejího práva, tak mi to ve výsledku vlastně přijde jen jako jednoduché škatulkování. Jak jsem psal, více mě tam zaráží zakončení, které mi přijde krajně nezodpovědné pro úplně všechny strany, jak LADU, tak Flotilu.

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
admirál Hypospray
Hypospray - čt 24. prosince 2020 - 18:44

Že fan filmům nemůžu přijít na chuť, jsem nikdy netajila. Vždycky mi zápletka přišla příliš plochá a herecké výkony málo uvěřitelné, nedokázala jsem se do nich vcítit, míněno, je-li děj pojat vážně a není to parodie, tak na mě furt 'křičela' ta umělost, nebo jak to popsat, nepodařený pokus o 'vážnost'. Nevím, zda to souviselo s tím, že představitele jsem znala osobně, mnohdy blíže jako kamarády a že jsem tento aspekt nedokázala pak při sledování oddělit a bylo to tím pádem vždy na škodu. Musím ale uznat, že v tomto fan filmu se tento pocit nedostavil a to u role Radei Zety - skutečně jsem ji vše věřila tak, jako 'věřím' profesionálním hercům v klasických epizodách a filmech. I když je pravda, že slečnu Sabinu Koudelkovou neznám, ale moc se mi tu líbila.

Ohledně děje, omlouvám se, ale pociťovala jsem zklamání. Když pominu to, jak se na základě hlavní zápletky epizoda zakončila (probíráno už v předchozích komentářích), tak především to, že to bylo "to" :P Osobně se domnívám, že problémům sexuální kontroly a odchylek bude, v tak vzdálené budoucnosti, ve které se Star Trek odehrává, skutečně odzvoněno a to nejen skrz screening a jednoduchou léčbu. Teď mám na mysli neovladatelnost sexuálního pudu a tedy způsoby, jak si dopřávat tuto fyziologickou potřebu důstojnými metodami (nejen návštěvou simulátoru). Takže těšila jsem se, o jakou by mohlo jít zápletku, ala "Andromeda" a ... a. Ale cením si jakékoliv snahy udržovat Star Trek v povědomí diváků, takže pochopitelně, vnímám ji a individuální pochvala ode mě - viz. výše :)

Apropo, Johansone, pobavils :)

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG