Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Mezi prvními diváky nového Star Treku byli američtí vojáci

út 14. dubna 2009      autor: Riker      přečteno: 2581x      komentáře: 23

Vložit nový komentář

 Kanto
Kanto - út 14. dubna 2009 - 01:03
USA: Americka armada je to jedine co svet drzi nad hladinou mora totalnej temnoty a diktatury. Europa bohuzial ziadnu armadu nema. Takze jednoznacne sa Americka armada a Hviezdna Flotila velmi podobaju. Obaja su ochrancami slobody.


Mozeme dakovat panu bohu, ze Americka armada je suverenne najsilnejsou na svete. Samozrejme to nie je vyhovorka pre Europu aby mohla vojensku stranku geopolitiky nadalej tak ignorovat ako ju ignoruje doteraz. Uz ked len pocujem tie ich keci o ekonomickych sankciach neviem ci sa mam smiat, alebo plakat :-l


Zaroven musim povedat, ze plne schvalujem Americke invazie do Iraku a Afganistanu, a som sklamany, ze este nezrovnali aj Severnu Koreu. Voci Iranu by taktiez spolu s Europou, podla mna, mali zaujat ovela tvrdsie stanovisko. Nie hned invaziu, ale predsa jasne dat najavo, ze dalsie provokacie nebudu tolerovane.
kadet Telemachus Rhade
Telemachus Rhade - út 14. dubna 2009 - 10:57
Re: USA: Nemůžu než plně souhlasit. A jsem rád, že i někdo jiný to vidí stejně.
viceadmirál Shane
Shane - čt 16. dubna 2009 - 00:39
Re: USA: Plný souhlas a hezká alegorie.

NATO sice má něco jako armádu Evropy tvořit, ale moc to v praksi nefunguje.

Aby Evropa brzy nedopadla jako za 2. sv. války. Kdyby nám nepřišla na pomoc armáda USA, vůbec bychom tu nebyli.

Základem silněho státu, je silná armáda, ať se to pacifistům líbí, nebo ne.

Ať žije Hvězdná flotila. Sakra, jak bychom ji teď na Zemi potřebovali.
\\//_
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - út 14. dubna 2009 - 01:09
EU to bude trvat: Evropa se musi sjednostit, vybudovat novou generaci, ktera ji prijme za svou jako sjednocenou a pak muze evropa vystupovat a jednat jako celek, pak bude mit smysl jednotna evropska vojenska síla. Jisty tlak na urychleni bude v upadajici sile USA a v globalnim nedostatku (Afrika, blizky vychod, Rusko) na hranicich suverene nejbohatsiho kontinentu (Evropa)..
kadet vencour
vencour - út 14. dubna 2009 - 01:11
Star Trek je symbol: Pro mne je Star Trek symbol spolupráce, pozitivního smyslu světa. Citoval bych zdejší článek ... "Hvězdná flotila? Vesmírná síla Federace. Její lodě zkoumají neznámá místa v Galaxii a ochraňují slabé a bezbranné od silných a ozbrojených. Zpravidla často strká nos tam, kam by radši neměla, ale to už je úděl hrdinů."
K USA se vyjadřovat ... znám je jen z druhé ruky, ne osobně, vím, jak se mění myšlenky cestou k činům. Díky fungování demokracie vše trvá jak trvá, cesta od slov k činům. Tak jako tak USA držely svět nad vodou ve 20. století. Řekněme, že vracely "staré dobré Evropě" to, co jí přistěhovalci dali.
Význam USA zhodnotí i ta doba, co zřejmě přijde po jejich ústupu z prvního místa mocnosti.
\\//_
podporučík Lukas
Lukas - út 14. dubna 2009 - 02:13
Hvězdná flotila se rozhodně nedá srovnávat s jakoukoliv armádou. Samozřejmě, že HF plní povinnosti armády, ale plní toho daleko víc než obyčejná armáda. Armáda může asistovat při diplomatických misích, zásobování, prozkoumávání, humanitárních úkolech, ale pořád to jsou pro armádu jen vedlejší a doplňkové úkoly. Právě na rozdíl od HF, která tohle má v hlavním popisu práce. Dnes na Zemi neexistuje obdobná organizace jako je Hvězdná flotila.

A mimo jiné, už samotný přístup HF k řešení problémů se od armádního přístupu dost liší. Ono naházet někam bomby, nebo našít do někoho celej zásobník ve jménu míru, je dost jednoduchej nápad, na to člověk nepotřebuje projevit moc inteligence. Na to člověku úplně stačí černobílý pohled na svět.
kadet vencour
vencour - út 14. dubna 2009 - 09:03
Re: : V dílu ENT Soumrak (3/8) je pro indispozici Archera kapitánem T'pol. Samotná logika nestačí na řešení všeho a následkem je zničení lidské civilizace. To beru jako doklad, příklad rozdílnosti chování klasické armády oproti Hvězdné flotile.
podporučík Deaconn
Deaconn - út 14. dubna 2009 - 09:13
je to samozřejmě nesmysl. armáda neslouží k jinému účelu než k válce. Hvězdná Flotila má primárně za úkol průzkum, oběvy, vědeckou činnost, navazování kontaktů s dalšími civilizacemi a až po tom všem mimo jiné i obranu. takže to srovnání je úplně mimo mísu a přímo to odporuje duchu Flotily, jak je zaznamenaná v původním Treku. "Star Trek je o hvězdné flotile, čili o armádě." to jsou zase perly... já myslím, že je o něčem jiném.
\\//_
podporučík Deaconn
Deaconn - út 14. dubna 2009 - 09:16
Re: : oprava: objevy :-)
kadet vencour
vencour - út 14. dubna 2009 - 09:26
Re: : Snad u Andorianů je Imperial guard čistě mocenskou organizací pro prosazování jejich obrazu a pojetí světa?
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - út 14. dubna 2009 - 10:42
Titulky v trailerech: A čte je vubec někdo kromě Vás?
De profundis clamo ad te domine.
admirál Kyle
Kyle - út 14. dubna 2009 - 12:49
No to snad ne?: A já si vždycky myslel, že federace a flotila jsou mírové organizace, tak asi ne! Rodenberry přece stavěl vždyck diplomatické a mírové řešení striktně před vojenská tažení. SF a UFP rozhodně nejsou vojenskou organizací.
praporčík Revan
Revan - út 14. dubna 2009 - 14:09
Re: No to snad ne?: souhlas
 Kanto
Kanto - st 15. dubna 2009 - 01:28
Re: No to snad ne?: A kdo to tu viedol vojnu s Dominionom, Breenmi a Cardassianmi? :-) Ked maju navyber tak su to mierove organizacie, ale ked ich dakto chce vyhladit tak nemaju na vyber. Hviezdna Flotila zaisťuje obranu federacii, cize to je aj armada.
podporučík Lukas
Lukas - st 15. dubna 2009 - 13:11
Re: Re: No to snad ne?: Ale jo, vojenské povinnosti jsou jedněmi z povinností, které Hvězdná flotila má. Ale nemůžeš o HF mluvit jako o armádě, protože armáda má pouze a jenom vojenské povinnosti (cokoliv dalšího má jen jako takovej vedlejší doplněk).
nadporučík Sedli
Sedli - čt 16. dubna 2009 - 05:52
Re: Re: Re: No to snad ne?: Nejlepší přirovnání je podle mě k Pobřežní stráži US:

Její hlavním úkolem je sice ochrana vod a starost o dodržování zákonů, ale v případě nutnosti je to i vojensko.

Tady je to hezky popsáno:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Pob%C5%99e%C5% BEn%C3%AD_str%C3%A1%C5%BE_Spojen%C3%BDch_st%C3%A1t %C5%AF

Samozřejmě, že to přirovnání není úplně přesné, ale je lepší než přirovnávat Hvězdnou flotilu jen k armádě.
\\//_
viceadmirál Shane
Shane - čt 16. dubna 2009 - 00:32
Re: No to snad ne?: Hvězdná flotila je vojenská organizace!!! Ovšem ne všichni na lodích HF jsou její součástí, někteří pro ni jen pracují. To jsou ti, co ve Star Treku nenosí uniformu HF.
Tak to funguje i v současné armádě - naší i USA.

Stejně tak, jako platí, že armáda byla, je a bude hnací silou vesmísného výzkumu, objevů a vynálezů. Zaplať pánbů, protože nikdo jiný není ochoten, ani schopen do toho nasypat tolik peněz.
For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks...
podporučík Lukas
Lukas - čt 16. dubna 2009 - 01:17
Re: Re: No to snad ne?: Hvězdná flotila není vojenská organizace!!! !

Osob, co na lodích nenosí uniformu HF je dost málo, pokud tam vůbec nějací zrovna vůbec jsou.
V seriálu bylo několikrát jasně řečeno jak to je. Například v epizodě TNG - Peak Performance. A pak to tam bylo i mnohokrát dost jasně naznačeno naznačeno.

A to, co lidi žene do výzkumu, objevů a vynálezů je lidská zvědavost a lenost. To, že se do toho cpe armáda je pochopitelné a přináší to i své výsledky, ale zkoumalo by se a objevovalo by se i bez armády.
For one human being to love another, that is perhaps the most difficult of all our tasks...
 rufus
rufus - st 15. dubna 2009 - 11:19
V současnosti je Evropa na nejlepší ceste, aby skončila jako starověký Řím. A USA bude následovat podobný osud. Korupce, chamtivost, neschopnost a vlastní zájmy doženou tyto země k úpadku a imigranti si na zbytcích postaví své vlastní systémy.

Co se týče U.S.army, tak je komické srovnávat ji s hvězdnou flotilou, protože jsou to dva naprosté protiklady. Star Trek učí diplomatickému jednání, učí, že je lepší vše řešit jednáním než hrubou sílou. Politika USA je pravým opakem. A pokud někdo naivně věří, že nás USA chrání před teroristy (které před tím vytvořili a podporovali), tak je mi vás líto. Dnes už skoro každý ví, že spojené státy hájí své surovinové zájmy a kdyby došlo k nejhoršímu, tak nás klidně obětují...jen si vzpomeňte na "humanitární" bombardování v Srbsku, stovky mrtvých civilistů/dětí v Pakistánu, zničený Vietnam a další. Když chtěli někoho osvobozovat od komunismu
kadet vencour
vencour - st 15. dubna 2009 - 19:39
minulost: Nemohu posuzovat nějakou armádu jen podle toho, kde působila, aniž bych vzal v úvahu dění, které se odehrávalo před tímto a po tomto stavu. Armády jsou nástrojem vlád svých zemí a vůdců. A stejně tak platí, že válka rovná se pokračování dialogu jinými prostředky.
Soudím, že po období řešení konfliktů silou přijde čas, kdy se takový přístup bude stávat čím dál výjimečnější. Příkladem mi je historie Vulkánu, kde se "málem zničili", než dostali rozum.
bez hodnosti Riker
Riker - ne 19. dubna 2009 - 17:11
Diky: Diky za zajimavou diskusi. Ale pokud si jeste nekdo nevsimli, ze vsichni hrdinove Star Treku jsou v uniformach a maji vojenske hodnosti, tak mne to prekvapuje. Jak se da neco takoveho prehlednout? Uniformy nosi samozrejme i jine profese, napriklad lekari, prodavacky v KFC nebo popelari. Jeste jsem ale nevidel, ze by se popelari oslovovali poruciku nebo komandére.:)
kadet vencour
vencour - po 20. dubna 2009 - 00:03
Re: Diky: Co mam ponětí, tak SF je jediná mocenská organizace ve ST. Jistá hierarchie panuje například i u hasičů. De facto by bylo možno diskusi uzavřít s tím, že o podrobnostech nemáme dost důkazů? Víme, že "lidé přestali válčit" (sami proti sobě), ale podrobnější informace a souvislosti ... nejsou?
bez hodnosti Riker
Riker - ne 19. dubna 2009 - 17:18
Diky: Diky za zajimavou diskusi. Ale pokud si jeste nekdo nevsimli, ze vsichni hrdinove Star Treku jsou v uniformach a maji vojenske hodnosti, tak mne to prekvapuje. Jak se da neco takoveho prehlednout? Uniformy nosi samozrejme i jine profese, napriklad lekari, prodavacky v KFC nebo popelari. Jeste jsem ale nevidel, ze by se popelari oslovovali poruciku nebo komandére.:)
\\//_

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG