Změnil Abrams i filosofický podtext?
ne 17. května 2009 autor: lagga_VortaVor přečteno: 2883x
komentáře: 23
Replikator - ne 17. května 2009 - 20:59
Tak, tak..: Hezky napsané. Pozitivní pohled na věc. Tak je to správně. Tohle nové filmové pojetí Star Treku mě úpně přibilo do sedačky kina. Byla to super jízda, velká zábava a mělo to dynamiku a spád. Takhle přesně má vypadat nový Star Trek, aby oslovil co nejvíce lidí, ale nebyl béčkem. Viděl jsem ze Star Treku všechno už x-krát, četl mnoho románů, ale i tak mě ten nový film dokázal uchvátit a překvapit i přes jeho chybky. Buďme rádi, že Star Trek před lety definitivně neskončil.
Lukas - ne 17. května 2009 - 21:14
Re: Tak, tak..: Byla to super jízda, velká zábava a mělo to dynamiku a spád. Myslím, že to tu od začátku vůbec nikdo nezpochybňuje. (proč se tu tedy neustále opakuje to, na čem jsme se stejně už všichni shodli?)
STAR TREK nikdy nebyl béčkem, béčko by nepřetrvalo 40 let, béčko, pokud by mělo 10 filmu, tak určitě né kinofilmů. Do nějakého béčka by Paramount po celá ta léta nesypal tolik peněz.
STAR TREK nikdy nebyl béčkem, béčko by nepřetrvalo 40 let, béčko, pokud by mělo 10 filmu, tak určitě né kinofilmů. Do nějakého béčka by Paramount po celá ta léta nesypal tolik peněz.
Veczi - ne 17. května 2009 - 21:02
no ja nevim... nejsem uchvacen, ale mozna je to tim, ze uz mi neni 10 a filmy beru jinak :)
nesnasim Abramsovo pojeti strojovny....
nesnasim Abramsovo pojeti strojovny....
bielo - ne 17. května 2009 - 21:08
Re: : A to uz preco :). Podla mna je ta strojovna realistickejsia ako v inchy ST serialoch a filmoch :)
Lukas - ne 17. května 2009 - 21:39
Charakter postav byl zobrazen opravdu dobře, i herecké výkony byly skvělé. A nevšiml jsem si, že by tohle někdo nějak moc zpochybňoval. Naopak bych řekl, že na tomhle se všichni víceméně shodneme.
Ale stejně moje námitky vůči filmu zůstávají. (také proto, že se netýkají přímo postav) Ono je spousta filmů, kde byly charaktery postav velmi dobře zpracovány. A drtivá většina hlavních postav ve všech možných filmech působí jako vzor pro ostatní. Ale i přesto bych neřekl, že třeba takovej Bruce Willis ovlivnil svým vzorem lidi natolik, aby teď při každý vhodný situaci obětovávali svůj život.
STAR TREK není založený jenom na postavách. TNG bez Kirka a Spocka taky fungovala, a byl! to pořád STAR TREK.
Ale stejně moje námitky vůči filmu zůstávají. (také proto, že se netýkají přímo postav) Ono je spousta filmů, kde byly charaktery postav velmi dobře zpracovány. A drtivá většina hlavních postav ve všech možných filmech působí jako vzor pro ostatní. Ale i přesto bych neřekl, že třeba takovej Bruce Willis ovlivnil svým vzorem lidi natolik, aby teď při každý vhodný situaci obětovávali svůj život.
STAR TREK není založený jenom na postavách. TNG bez Kirka a Spocka taky fungovala, a byl! to pořád STAR TREK.
lagga_VortaVor - ne 17. května 2009 - 21:50
Technické popichování: samozvaných odborníků na technologie ve ST jsou v prvé řadě nelogické a v druhé řadě dětinské. Proč se pořád snažíte komentovat beton, pivní tanky, vodní turbínu a přehršel černých děr, když stejně víte, že je to scifi ?
Podobně na tom jsou všichni pochyboválci o skládací kataně, Kirkově účesu a Spockově otvírání mozku. Prosím vás, vezměte na vědomí, že Shatner ani Spock jeho doby také nezapadali do klišé.
Pokud vám vadí 5ti vteřinový záběr na něco "betonového", tak nejste trekkies ale šťouralové a neumíte si ničeho vážit.
Článek byl i přes takovéto hnidopichy, kteří se na tomto serveru vyb---li už vícekrát, míněn jako ANALÝZA.
Podobně na tom jsou všichni pochyboválci o skládací kataně, Kirkově účesu a Spockově otvírání mozku. Prosím vás, vezměte na vědomí, že Shatner ani Spock jeho doby také nezapadali do klišé.
Pokud vám vadí 5ti vteřinový záběr na něco "betonového", tak nejste trekkies ale šťouralové a neumíte si ničeho vážit.
Článek byl i přes takovéto hnidopichy, kteří se na tomto serveru vyb---li už vícekrát, míněn jako ANALÝZA.
"What you think about and thank about, you bring about."
bielo - ne 17. května 2009 - 22:02
Re: Technické popichování: Tak s tymto uplne suhlasim. Fakt vas ludia nechapem co take sprostosti riesite. Mne sa strasne lubil novy Trek, a lubila sa mi aj strojovna, je to scifi, tak tam moze byt co chce i ked by to malo zapadat to ST univerza. Trekkies mozu byt J.J.- ovi, ze mozu viest debaty ako teraz.
Lukáš - ne 17. května 2009 - 23:55
Re: Technické popichování: Asi proto, že máme ST rádi a vadí nám, když někdo ten "náš" ST ničí. :-) Řečeno obrazně samozřejmě. Škoda, že Abhrams neměl za poradce i někoho z řad fanoušků - jako tomu bylo u desátého filmu...
vencour - po 18. května 2009 - 00:06
Re: Technické popichování: Já mam ještě jednu, spíše obecnou, připomínku. Beru Star Trek jako nadčasový co do myšlenek a poselství. Je mířen na současné tržby a současného diváka, tak, aby byl pochopen. Takže to, co nám přijde teď hyper (efekty a vybavení), za dvacet let bude překonané. Ale podstata zůstane, onen smysl a lepší já našeho světa.
\\//_
Feidias - po 18. května 2009 - 08:37
mccoy: Jenom bych rád napsal něco k tomu hereckému výkonu nového herce našeho oblíbeného doktora. Mě se bavil úplně nejvíc.
Rico - po 18. května 2009 - 09:05
Re: mccoy: jj urban ako keby deforestovi z oka vypadol...pekne pochytil jeho mimiku a vyjadrovanie. podla mna sa zo vsetkych prave on najviac priblizil originalu...
Iconer - po 18. května 2009 - 13:03
Re: mccoy: Taky bych řekl, že Urban byl dokonalý McCoy, nejlepší z filmu, podobal se originálu vzhledem i chováním :-)
Naopak Pegg jako Scotty mi tam vůbec neseděl, podle mě se Doohanovi skoro vůbec nepodobá.
Naopak Pegg jako Scotty mi tam vůbec neseděl, podle mě se Doohanovi skoro vůbec nepodobá.
„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
omi - po 18. května 2009 - 10:01
Moc diky: Moc diky za takovy clanek. Skvele se cetl, ma nadherny pozitivni pristup a uplne s nim souhlasim.
Nasel jsem na filmu taky par veci, ktere me prekvapily a musel jsem o nich premyslet, ale ST byl pro me vzdy asi hlavne zabavou. Svetem, do ktereho jsem mohl "utikat" pred bolestnou realitou, a tenhle svet je uzasne zabavny. Kralovsky jsem se bavil a jsem za to moc vdecny.
Nasel jsem na filmu taky par veci, ktere me prekvapily a musel jsem o nich premyslet, ale ST byl pro me vzdy asi hlavne zabavou. Svetem, do ktereho jsem mohl "utikat" pred bolestnou realitou, a tenhle svet je uzasne zabavny. Kralovsky jsem se bavil a jsem za to moc vdecny.
Yakuzza - po 18. května 2009 - 12:56
Urban: Tak to je poprvé, co jsem slyšel, že by se někomu nelíbil herecký výkon nového McCoye. Mně se právě líbil asi nejvíc ze všech, ostatní, se kterými jsem na Star Treku byl, si herecký výkon také chválili...
„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
JP - po 18. května 2009 - 13:15
ST nejsou pouze postavy...: Velmi povedená analýza postav. Chválím. Nesouhlásím snad jen s tím ohledně Kostry. Urban to zahrál skvěle a i mě zaujal asi úplně nejvíc. Nicméně z některých komentářů tady mi je tak nějak smutno. A pak taky z toho, že tato analýza mohla jít o hodně dál. Jak zde již někdo zmínil, tak ST nejsou jen dobře volení herci do předem daných (a následně bořených) postavových šablon ze scénáře. Psal jsem o tom ve svém kritickém komentáři k nejnovějšímu článku o tržbách nového filmu a tento článek to sice zmiňuje, ale ve svém obshau nijek neřeší - mám na mysli to poselství ST, jeho přesah a hloubku myšlenky, se kterou se narodil a která z něj nedělá pouhou zábavu a sci-fi. Abrams natočil skvělý film - skvělý zejména ve své poplatnosti a komercializaci ST fenoménu. Snad se ST nátlaku komerce ubrání natolik, abe nerozbředl do konzumní a tupé rychlokvašky pro masy vymazlené wow-efektama.
JemHadar - po 18. května 2009 - 13:18
Re: ST nejsou pouze postavy...: Vidíš, mám podobný pocit, konkrétně ze tvých zdejších komentářů je mi hodně smutno.
Lukas - po 18. května 2009 - 16:37
Re: ST nejsou pouze postavy...: Souhlasím s tebou. Jak co se chvály filmu týče, tak i co se kritiky týče. Problém je v tom, že tady tyhle názory nepadají na úrodnou půdu. Tady není zájem o alternativní názor. Vidíš támhle?.... už stavěj hranici a připravujou oheň.
JemHadar - po 18. května 2009 - 16:45
Re: ST nejsou pouze postavy...: Tak zamáčkni slzu, že se tu z tvého alternativního názoru nikdo netetelí, a nauč se s tím žít.
William Kirk - po 18. května 2009 - 21:54
Re: ST nejsou pouze postavy...: Se všemi tvými třemi články souhlasím. Dovolil bych si říct, že snad do písmene. Takže: nevidíš to tak sám ;-)
De profundis clamo ad te domine.
Kyle - po 18. května 2009 - 19:58
Já nevím: Příjde mi to všechno moc agresivní a akční, prostě Abrahamsovské (projede stodolu tankem a najde v ní h....) a ne dle Rodenberryho! (mírové a diplomatické řešení, přemýšlení a analýza problému)
"Slow but sure, that´s the story of my life." - William Shatner
vencour - út 19. května 2009 - 19:38
Vesmír je velký: Vesmír a svět Star Treku vidím a hodnotím jako dost velký pro všechny Trekkies, co není, může být. Bohužel i bohudík. Proto postrádám důvody ke svárům ohledně rozdílů v názorech na ST.
\\//_
Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.