Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Osobní deník – Škola – psát, či nepsat o Star Treku?

po 2. prosince 2013      autor: cestovatelka      přečteno: 4219x      komentáře: 38

Vložit nový komentář

admirál Fanda
Fanda - po 2. prosince 2013 - 14:48
Do školy bych se vrátil hned, ale asi bych pojal svůj výstup o Star Treku komorněji, právě s ohledem na fakt, že fanoušci Star Treku jsou i díky masovým médiím považováni nezaujatými pozorovateli za něco "divného" a jak se chová stádo k něčemu, co je odlišné, není třeba komentovat - to jsi viděla sama.:-) Možná by to chtělo trochu přibrzdit a rozšířit si okruh zájmů i o něco mimo ST, aby se z fanouškovství nestal fanatismus.:-) To nejzábavnější máš ještě před sebou, tak to nepropásni: Diskošky, kluky, alkohol, drogy:-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
podporučík czspockcz
czspockcz - po 2. prosince 2013 - 14:48
Mohu potvrdit. Když si vezmu do školy ST tričko: ,,Co to tam máš za raketku?" Já: ,,To není raketka ty jeden polocardasijský nevzdělanče. To je U.S.S. Enterprise N.C.C.1701" Někdo: ,,WTF?" Takhle to asi dopadne u mne ve třídě. Já se jen otočím a hraji dál na telefonu Star trek the text game. :-D
podporučík czspockcz
czspockcz - po 2. prosince 2013 - 14:51
FANDA: Příkladem toho, že z nás dělají idioty je dokument TREKKIES a TREKKIES II.



PS: Dobře jsme si naplánovali kdy odešleme naše komentáře. :-)
admirál Fanda
Fanda - po 2. prosince 2013 - 14:59
czspokcz: Ale já byl prga!:-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
podporučík vlasopes
vlasopes - po 2. prosince 2013 - 16:17
Souhlasím obecně s tím, že fandové sci-fi, hlavně ti, co běhají se šavličkou v ruce a hrají si na mástra Jogurta nebo ve ST kostýmu hrají ufouna či Plešárda, jsou bráni většinovou, i když zase trochu jinak ujetou, společností jako hodně moc odlišní spoluobčané. Na druhou stranu si ale neuvědomují, že tyto skupiny jsou převážně tvořeny lidmi, kteří sdílí určité principy, a v případě ST jsou nám všem tyto zásady více méně zřejmé, které jsou občas morálně nadřazené dnešnímu konzumnímu způsobu života a že naopak mohou ty ostatní něčím obohatit. Myslím, že např. v tom videu s Polreichem mělo být to jeho zděšení a poznámka ohledně - 'wtf, ctj za divný lidi,' vystřižený. Nebylo to ani vtipný, ani vhodný. Btw, kdo z vás kdy dělal ppt o ST pro lidi, kteří nejsou trekkies? Osobně jsem se nikdy s něčím takovým nesetkal a ani jsem o tom neslyšel, že by někdo udělal na základce nebo gymplu ppt o ST.
nadporučík Captain_P
Captain_P - po 2. prosince 2013 - 18:19
Já jsem to, co je popsané v článku, zažil naopak. Dodnes mám v živé paměti, jak nám učitel fyziky v devitce a shodou okolností i ředitel školy místo hodiny vyprávěl velice zaujatě o jednom díle Treku a snažil se nás morálně vzdělat. Jednalo se o díl TNG, nevím přesně jak se jmenoval, kde Geordi zachrání planetu, kde se všichni rodí geneticky dokonalý.
Ale znám i tu situaci, kdy na člověka koukají jak na mimoně. To když jsem na střední dělal přednášku o extrasolarnich planetách.
The sky calls to us. If we do not destroy ourselves, we will one day venture to the stars. C.E.Sagan
komandér cestovatelka
cestovatelka - po 2. prosince 2013 - 19:34
Dodatek k článku: Sakra co jsem to napsal u toho PS. za blbost (nebo spíše za přání). Tomu se říká tvůrčí euforie! :D Sama jsem si musela ten článek přečíst dvakrát než jsem pochopila o čem jsem vlastně psala :).

Fanda: Drogy a alkohol děkuji ale nechci! Obzory si poslední dobou rozšiřuji hodně začala jsem se víc dívat na holčičí seriáli a pod....

czspockcz: Rafinovaná leč u mě úspěšná taktika: Rvi ST kam můžeš příklad: Děláme projekt o druhé světové válce a já si zvolila téma :2 sv. válka zplodila největšího sci-fi scénaristu aneb Gene Roddenbery letec , nebo v hudebce Jerry a Joel Goldsmithovi (Star trek vs. Stargate ?). Díky tehle taktice mě třída začla brát takovou jaká jsem a bez keců!

vlasopes: Ano tady je ten kdo dělá ppt o ST pro laiky !

Captain_P : To ses teda měl! Nechápu proč se k nám takhle lidi chovají když my jim vlastně nic neděláme (nebo děláme)....
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - po 2. prosince 2013 - 20:03
Fanda: Drogy a alkohol děkuji ale nechci!Moje řeč, cestovatelko. Jen tak dál.

Že na nás lidi koukají jak na emzáky, fanatiky nebo šílence? A co má být. To na mě koukají tak jako tak. Potom, co sleduju, co znamená dnes být normální, tak se mi dělá zle. Na oslavě CZK jsme přece slyšeli, že slovo normální považujeme za sprosté. Co z toho všeho vyplývá? JSEM NENORMÁLNÍ A JSEM NA TO HRDÁ!
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
komandér cestovatelka
cestovatelka - po 2. prosince 2013 - 20:11
Allarin Ilriela: Lépe bych to neřekla!
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
admirál Fanda
Fanda - po 2. prosince 2013 - 20:36
cestovatelko a Allarin: S těmi drogami to byl jen vtípek.;-)
Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
podporučík czspockcz
czspockcz - po 2. prosince 2013 - 21:25
FANDA: Také mám občas problém s pochopením Sarkasmu.

Allarin Ilriela: Skvělý a výstižný komentář! My když jdeme s kamarádem trekkiem ve městě a proti nám jde skupinka, která má naplno puštěnou jednotvárnou hudbu, tak si zazpíváme tu rychlou část Nové generace. :-)
Slovo "normální" je dnes už relativní. :-)
komandér cestovatelka
cestovatelka - po 2. prosince 2013 - 21:51
No razím jedno přísloví.Všichni jsme blázni nikdo není normální! a tok to asi zůstane.

Dávám si to od této chvíle do mota a jen tak to nezměním!
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
podporučík czspockcz
czspockcz - po 2. prosince 2013 - 22:28
A proto je to RELATIVNÍ :-)
podporučík vlasopes
vlasopes - út 3. prosince 2013 - 00:36
Autorce děkuji za tučně napsaný jednovětný komentář plný chyb. Měl jsem na mysli zkušenosti ostatních. Příště to napíši tzv. po lopatě, aby to bylo zřejmé i bez přemýšlení. Chtěl jsem totiž vyjádřit úžas nad tímto fenoménem, jelikož jsem se s tím nikdy nesetkal, nepočítám-li fanbase a Con-s, kde to dělají lidi tzv. z branže.
podporučík vlasopes
vlasopes - út 3. prosince 2013 - 00:54
Ještě jsem se chtěl zeptat autorky, jaké (alespoň) tři teze z tvého autorského příspěvku by si měli začínající či již pokročilí odnést. Pokud odhlédnu od obrovského množství gramatických chyb, nevhodných slangových výrazů, způsobu vyjadřování a v neposlední řadě i svého úžasu nad tím, že admin tento text tzv. nechal projít, tento článek mi vlastně jenom řekl, že tu jsou lidé, kteří jiným lidem, o kterých se dá s nadsázkou říci, že jsou světem ST nepolíbení, dělají prezentaci o tomto fenoménu. Myslím, že autorka se měla více soustředit na faktické detaily, nabídnout svoji zcela jistě bohatou zkušenost a poukázat více na úskalí takové prezentace formou početných příkladů, nejlépe přepisem alespoň určité části prezentace pro podložení svých tezí, a ne použít argumentaci o smradlavém kostýmu či zlých spolužácích.
nadporučík Captain_P
Captain_P - út 3. prosince 2013 - 08:29
A tak taky jsem si těch chyb všiml, ale nijak mi to "nervi" nepocuchalo a ani nemám potřebu na to upozorňovat. Chybu občas udělá každý (třeba já jsem ji udělal v předchozím komentáři), i když přiznávám, že jich v článku bylo požehnaně. Jinak před článkem je upozornění, že není korekturován redakci... Jinak co se týče obsahu, občas zmatené, ale smysl jsem pochopil.
The sky calls to us. If we do not destroy ourselves, we will one day venture to the stars. C.E.Sagan
kapitán G´Quan
G´Quan - út 3. prosince 2013 - 14:00
czspockcz: Odpovědět na otázku: ,,Co to tam máš za raketku?" odpovědí: "To není raketka ty jeden polocardasijský nevzdělanče. To je U.S.S. Enterprise N.C.C.1701", nevím jestli bych se vysmál, nebo bych byl naštvanej, že mě někdo nazývá nevzdělancem. Vžij se do kůže toho, kdo se tě na to ptá. Stejně dobře by tě potom mohl nazvat nevzdělancem v jiném oboru, ve kterém se pohybuje stejně přirozeně, jako se my pohybujeme ve sci-fi.

Mě se lidi ze třídy normálně ptají, co to nosím na tričku a já jim normálně odpovídám, že je ro jeden z rodů ze Hry o trůny, nebo že to jsou Star Warsy apod a ještě nikdy se mi nestalo, že by mi na to někdo řekl "Wtf?", nebo se mi vysmál, protože prostě berou to, že jsem takový, jaký jsem. Je sice pravda, že jsem na středce, ale na základce to bylo v podstatě stejné.

A přes všechny moje odlišnosti od "normálního" davu se mnou klidně chodí do klubů, na zábavy a berou mě jako jednoho z nich.
nadporučík johnjaneway
johnjaneway - út 3. prosince 2013 - 15:09
Když jsem byl na střední, psal jsem do češtiny odborný popis na téma Teorie warp pohonu a historie jeho vývoje. Třídní, ač velká fanynka Star Treku, z toho neměla radost. A to i přes to, že jsem byl tak hodný a přepočítal hvězdná data do letopočtů. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že by se mi kvůli Star Treku někdo smál. Ba naopak, jedna spolužačka se mě ptala: "Star Trek? To je ten seriál, jak je tam ten holohlavý kapitán?" Já: "Jo, v jednom ze ST seriálů." Ona: "Jo, tak ten je sexy!" :-D
komandér cestovatelka
cestovatelka - út 3. prosince 2013 - 15:09
tak nebudu hprká halva: odpovím rychle. spockcz skus ty fígle co požívam a nenadávaj!
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - út 3. prosince 2013 - 15:18
Už jsem víckrát zaslechl, že mladší fanoušci Star Treku bývají kvůli své oblibě seriálu šikanováni ve škole, ale ani na vteřinu nevěřím, že to je ten důvod. Každý má rád něco trochu jiného, každému se líbí něco trochu jiného, je to naprostá samozřejmost a samo o sobě se to nikdy nebere jako důvod někoho napadat. Spíše bych věřil, že jde jen o záminku a pravým důvodem může být - jestli si mohu dovolit zaspekulovat - spíše něčí asociální chování, případě snaha své oblíbené seriály vnucovat ostatním. Nakonec, o tom je i tento článek. Řekl bych, že cpát Star Trek všude, kde to jen jde, je nejlepší způsob, jak ho ostatním co nejvíc zprotivit a poštvat je nejen proti němu, ale i proti tobě. Pamatuj, že všeho s mírou. Ale zároveň ti závidím to mladistvé nadšení a tu energickou iniciativu. Z vlastní zkušenosti ale vím, že ta postupem času velmi rychle úbývá a nahrazují ji daleko uměřeněnější, pragmatičtější postoje.

Nevím, jestli záměrně, nebo úplnou náhodou, ale ve svém deníčku jsi narazila na jeden z vůbec největších problémů Trekkies - jejich komunita se velmi často izoluje od zbytku světa. Mají svůj vlastní svět a s ním si vystačí, takovou jakousi do sebe uzavřenou bublinu, ale ztrácejí schopnost bavit se s ostatními, sdílet své zájmy a zážitky s lidmi mimo fandom. A v posledku to ubližuje Star Treku samotnému, protože ten pak také získává reputaci něčeho výstředního, co nikdo krom jakýchsi podivínů nemůže mít rád. A tak myslím, že jsi dospěla k velmi správnému přehodnocení názorů. O své záliby je dobré se dělit s ostatními, ale jedině vstřícnou a přátelskou formou.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
podporučík Khan
Khan - út 3. prosince 2013 - 15:55
No, myslím, že doba, kdy se vyznavači Sci-Fi a Star Treku především, stávali terčem posměchu a hany je už roky za námi. Bylo tu krušnější období, ale v posledních letech se Sci-Fi obecně těší velké popularitě ze strany veřejnosti. Trochu s nevírou se mi potom čte o případu, kdy osoba doplácí na svou afekci právě k tomuto světu.

Jinak Star Trek není jen 5 seriálů a 12 filmů, je to hlavně svět propojený poselstvím jednoty a síly kolektivu. Svět, který rozšiřuje poznání ani ne tak vesmíru, jako lidské duše a morálky.

A snad možná ještě jedna věc, ráda zmiňuješ, že Gene byl pacifista a jak kvůli němu odmítáš násilí. Je to chválihodné, ale Gene zažil, co násilí dělá, a to, co chtěl ve Star Treku ukázat, nebylo vyhnout se násilí za každou cenu. Chtěl ukázat, že dokud je jen trochu možné najít jinou cestu, musíš pro to udělat vše, co je v tvých silách. To je nejspíš poučení, které by sis z toho měla odnést, snažit se a udělat vše k povznesení ducha, ne slepě dodržovat doktrínu, která nemusí být aplikovatelná vždy. Gene k násilí slepý nebyl a proto se i v klasickém Star Treku najdou situace, kdy hlavní postavy musely sáhnout po drastičtějších prostředcích k vyřešení nějaké krize.

Jinak mně těší, že si Star Trek vydobil místo v srdcích nové generace. V průběhu mého dospívání mi Star Trek sloužil jako morální kompas, pomáhal mi definovat, co je správné a co nikoliv a mnoho jiného. Mohu jen doufat, že stejným způsobem poslouží i tobě a dalším mladým zde.
komandér cestovatelka
cestovatelka - út 3. prosince 2013 - 19:36
Eodeon: Po prvním předčtení tvého komentáře jsem chtěla odpovědět zcela impulzyvně ale výjmečně jsem si přečetla ten komentář ještě jednou a odpovídám až po té (tak si toho važ řídím se jen svými impulzy). Jak jsem psala výše mě taktika vyhází, já totiž o přestávce ST vůbec nevytahuji a bavím se třeba o 1D a nebo o něčem podobném ( dokážu se bavit i o něčem jiném).

Khane!: Píšu to pro laiky takže tahat tam slovo filozofie není zrovna vhodné...

Já vím že někdy násílí není možné nějak obejít( když to je sebe horší), ale nesouhlasím s náslím kterého není potřeba. Sama jsem měla problémy s výbušnou povahou a s násilím nechci říkat že ST mě spasilo, ale je to tak, dalo mi nový pohled na svět a prostě jsem se v něm vzhlédla (a v první chvíli tu byla i ta urputnost krá se projevila u článku Můj pohled na Star Trek: Do temnoty, ale to už je taky naštěstí zamnou ).
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
podporučík Khan
Khan - út 3. prosince 2013 - 20:01
Netahat tam filozofii? Můžu se tedy zeptat, co chceš vlastně prezentovat v souvislosti se Star Trekem ? Jestli se chceš bavit o tom, jací jsou tam mimozemšťané, v jakých lítají lodích a jaké nosí uniformy, tak se obávám, že taková prezence laiky nejspíš také nezaujme.
komandér cestovatelka
cestovatelka - út 3. prosince 2013 - 20:04
No o tom ne ale spíše široce o star treku vlasopes mi vnukl nápad a ukážu ti v příštím dílo co myslím (psala jsem obecně o ST)! (Pokud laikovy řekneš slovo filozofie tak se ti začne akorát ptát tedy pokud je 14-15 puberťák)
Co po nás zůstane není tak důležité jako to jak jsme žili. (kapitán Picard)
podporučík czspockcz
czspockcz - út 3. prosince 2013 - 21:40
G'Quan: Máš pravdu. Ale kolektiv v mé třídě je narušený. Rozděluje se na spoustu skupin. Je tam spousta jedinců, kteří jen stále dělají naschvály těm trochu na inteligentnější úrovni (nikoho tím nechci srovnávat). A na mne se zaměřili nejvíce. ST nesnáší. Byli to tak hrozné nadávky a ponižování, že jsem se o přestávkách raději schovával na chodbě. Velení školy s tím dělalo minimum. Nakonec jsem přestoupil na jinou školu. Tam mne berou tak, jako tebe nebo jako Cestovatelku.
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - út 3. prosince 2013 - 22:05
S tou impulzivitou je to ale také velký problém. Na jednu stranu je dobře, že se snažíš "šířit osvětu", o Star Treku přednášet a "psát", ale díky všemu tomu zbrkému nadšení dopadají výsledky tak, jak dopadají. Prve jsem naznačil, že pokud se k lidem mimo fandom chováš nepřátelsky, pak svému oblíbenému seriálu spíše škodíš, než prospíváš. Mínil jsem to v dobrém. Nepodceňuj ani rady, které ti dávají ostatní. Tvé texty jsou zpola analfabetické a pokud už přeci obsahují kromě vaty nějaké sdělení, stěží se mu dá porozumět. Mnoho ostatních uživatelů tě na to opakovaně upozorňovalo a ty si tyto rady očividně nejenže nebereš k srdci, ale naopak se urážíš. Tím si ale také neprospíváš. Povím to takto... Mnozí tu zmiňují, že Star Trek jim pomohl ve formování jejich morálky. Osobně si myslím, že na mě v tomto směru měly větší vliv jiné věci, ale Star Trek mě v každém případě hodně naučil přinejmenším o toleranci, pokoře a naprosté nutnosti snažit se o neustálý pokrok, o osobní vývoj a o zlepšení. Ber to jen jako upřímnou radu a soustřeď se na to stejné, usiluj se zlepšit, dovzdělat a usiluj s ostatními vycházet v dobrém. Nejde jen o to mít co druhým dát, ale i o to vědět, jakou formou se o to podělit a já se bojím, že ty prozatím selháváš v obou směrech. Nemáš, co dát, a nevíš, jak to podat. Přitom to není nic, co by trocha snahy, vůle, trpělivosti a píle nespravila. Vzpomínám si, že Jana Dvořáčková ti nabízela korektury textů. Prosím, využij té nabídky, protože mít jednu hrubku a dva překlepy bez výjimky v každé větě přesahuje únosnost i toho nejvíce tolerantního čtenáře a slohové schopnosti máš ještě o několik tříd pod úrovní těch pravopisných. Pokud nemáš ke čtenáři žádnou úctu, pak opravdu nevím, proč tedy vůbec něco píšeš.
“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kapitán G´Quan
G´Quan - út 3. prosince 2013 - 23:29
czspockcz: Jo, moc dobře to znám. Naše třída byla rovněž rozdělena do skupin a je dost možné, že problémům, jaké jsi měl ty, jsem se úspěšně vyhýbal, hlavně díky svojí tělesné stavbě. Každopádně je fajn, že na nové základce už tě berou takového, jaký jsi. :)

cestovatelka: Když děláš přednášky pro laiky a chceš je zaujmout, což je logické, jinač by jsi nedělala přednášky, nebylo by jenom dobře, kdyby se tě začali ptát?
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - st 4. prosince 2013 - 18:47
Někomu se podaří ve třídě zapadnout i jako trekkie, někomu prostě ne. Já jsem to zkoušela, ale bez valného výsledku. A když jsem zjistila, že bych musela odhodit většinu toho,co mě dělá mnou, a stát se obyčejnou tuctovou dnešní holkou, tak jsem si řekla, že to nechci. To radši budu outsider. Ještě jednou: Nejsem normální a ani být nechci.
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
podporučík czspockcz
czspockcz - st 4. prosince 2013 - 20:03
ALLARIN IRLIELA: Podle toho, jak definuješ "normální". Jak jsem říkal předtím: "Normální" je relativní :-).
Také nesnáším věci které dělají pro mne nenormální moderní lidé. Prostě se bavím s lidmi, kteří jsou buď jako já, nebo jsou ještě alespoň trochu "normální" :-).

Mne prostě tak baví vyjadřovat "normální" relativně.
praporčík liki8
liki8 - čt 5. prosince 2013 - 13:37
Kazdy opravdovy trekkie se s timto urcite setkal. Podle me je v zivote nejdulezitejsi uvedomit si vlastni hodnotu (i hodnotu vsech okolo) a najit si vlastni cestu, ktere se clovek drzi pozbytek zivota.

Pokud jedinec nechce zapadnout do systemu (system je z meho hlediska neco obecneho s cim nesouhlasim), vzdy bude nejakym zpusobem vycnivat. Myslim, ze je pak na kazdem, jak chce pusobit. Jestli jako blazen a vyhostenec, nebo jako tvrdy a odolny clovek, ktery si mi umi stat za svymi nazory a postoji.

Dle clanku bych rekl, ze volis druhy postoj. Drzim palce, at se ti stale dari smyslet vlastnim zpusobem.
praporčík Nyota_Janewayová
Nyota_Janewayová - pá 6. prosince 2013 - 07:26
Tak já to shrnu takhle,když mám ve škole příležitost,o Star treku se zmíním,udělám na něj referát či prezentaci. :-)
If I want your oppinion, I will beat it out of you.
podporučík A´déla
A´déla - pá 6. prosince 2013 - 13:48
Taky jsem to tak měla na základce, prostě jsem vyčnívala z davu kvůli Star Treku, skoro celá třída mě za to odsuzovala a já si říkala: Mám zůstat u toho Star Treku, když všichni říkají, jak je blbej a stát se tuctovým člověkem v dnešním světě? Nebo se na něj dál koukat a vzít si z něho (Star Treku) ponaučení a nějakou morální odpovědnost? Nakonec jsem se rozhodla pro druhou možnost.

Teď už jsem na gymnáziu a tady mě všichni berou takovou jakou jsem. Všichni tady ostatní berou takové, jací opravdu jsou a za to jsem moc ráda. Sice se někdy od někoho objeví poznámky typu: " Zase ten Star Trek.", atd. Někteří dokonce říkají, že by si klidně přečetli nějakou knížku nebo se podívali na film, nebo seriál ze světa Star Treku. Ale snažím se jim to moc nevtírat, protože někdy je méně více :). Občas si z toho Star Treku dokážu udělat i srandu, abych to ostatním přiblížila z toho legračního pohledu a nevnucovala jim to.

Pamatuji si jednou, když jsem měla češtinu (na gymnáziu), tak jsme brali jazyky národní, světové, umělé přirozené atd. A když se profesorka ptala, jaký známé umělý jazyk, tak já řekla: " Klingonština!". A všichni se začali smát a od jedné spolužačky jsem slyšela pozitivní reakci, sice ona se nedívá na Star Trek, ale jakž takž ho zná z Teorie velkého třesku. Profesorka se poté snažila napsat "klingonština" na tabuli, ale moc jí to nešlo, zřejmě to slyšela poprvé a nevěděla jak to napsat (v češtině). Musela jsem jí to i diktovat, ale stejně to nenapsala, tak jsem to na tu tabuli musela napsat já . :)
podporučík czspockcz
czspockcz - pá 6. prosince 2013 - 23:19
Na začátku tohoto roku v mé nové škole jsme vymýšleli pravidla třídy. Já jsem řekl: ,,Potřeba většiny převažuje nad potřebami menšiny nebo jednotlivce." :-)
Nikdo však nepoznal, že je to ze Star treku. Takže jsem byl trochu zklamaný že se nebudu ve třídě přátelit s někým, kdo se na ST dívá. Ale máme tam holku, která neuvěřitelně miluje Star wars. A o co hůř... Ona si myslí že jsem její spřízněná duše. Takže se to ve škole vyvíjí zajímavě.
podporučík A´déla
A´déla - so 7. prosince 2013 - 14:37
To my jsme taky vymýšleli pravidla třídy, škoda že mě ta fráze nenapadla. :) U nás je taky jedna holka, která má ráda Star Wars + Doctora Who, ale Star Trek jí nezajímá, což je škoda :D
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - so 7. prosince 2013 - 19:30
czspockcz: Normální je u mě obvykle to, co se vysktuje nejčastěji, at' se to týká názorů, zájmů a čehokoli.

liki8: Děkuji.

Zajímavé je, že asi jediný člověk v mé třídě, který je ochotný se se mnou bavit o Treku, je všemi obdivovaný génius, kterému se podařil mít na gymnáziu (čtyřletém) samé jedničky, což je skoro neuvěřitelné.
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
podporučík czspockcz
czspockcz - ne 8. prosince 2013 - 07:20
Allarin Ilriela: Ano. Je logocké takto to říci. Takto se dá vyjádřit normálnost obecně a konkrétně.
Je to stejné jako s rasami ve Star treku. Jedna rasa může jinné rase připadat výstřední a nenormální. Pro každou rasu znamená "normálnost" něco jinného (např.: Ferengům připadá normální neustále se při obchodování tvářit jako Horst Fuks z teleshopingu), stejně jako my můžeme té dnešní Klingonské většině připadat jako lidé.
kapitán Allarin Ilriela
Allarin Ilriela - ne 8. prosince 2013 - 19:47
Taky si někdy říkám, jestli jsem mimozemšt'an já nebo ti ostatní:)
Věda bez náboženství je paralyzovaná a náboženství bez vědy je slepé. (Albert Einstein)
viceadmirál Jana Dvořáčková
Jana Dvořáčková - út 10. prosince 2013 - 19:26
Je na jednu stranu trochu uklidňující, že když jsem já chodila do školy, Star Trek tady začínal a SF se bralo jako úchylárna. Ale pamatuji, že jsem před třídou odříkala referát a přečetla ukázku ze "Střetnutí na Farpointu" a žádné divné reakce (krom dvojky od učitelky) jsem nezaznamenala. Byla to taková zvláštní doba (rok 94), tedy 1994, abyste nemysleli :) - takový rozjezd všeho, co teď bereme jako samozřejmost a co máme rádi.

Školní třídy jsou jako smečky a fakt i takhle fungují. Nenechte se odradit o toho, co máte rádi některým spolužákem, ale zase je všechny neházejte do jednoho pytle. Ptají se, co máte na triku, protože by to třeba chtěli taky :), nebo tuší, co to je a chtěli by si povídat - jen nevědí jak na to.

To jsem jednou takhle (zhruba před těmi dvaceti lety) přišla k dědovi (měla jsem na sobě tričko s velkým krásným zeleným X (jako The X Files). No a byla jsem šťastná, že ho mám a dědovi se pochlubila. A on na to naprosto suše "Hm, to máš ale na tričku pěknou desítku." Myslela jsem, že ho uškrtím, ale vysvětlila jsem mu to a on fakt i pochopil, že ti ufonci zelení pro mě něco znamenají.
Když se díváš na hvězdy, nestůj uprostřed silnice...

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG