Toto je archiv českého Star Trek portálu Trekkies.cz, který není od ledna 2021 aktualizován a je přístupný pouze ke čtení. Pokračujte prosím na novou verzi webu Trekkies.cz.

Komentovaný průvodce teaserem ke Star Treku: Do neznáma

út 15. prosince 2015      autor: Eodeon      přečteno: 2834x      komentáře: 32

Vložit nový komentář

admirál Fanda
Fanda - út 15. prosince 2015 - 10:38

Musím se přiznat, že jsem to jen v rychlosti projel, ale když si tak připomenu, že to uniklo (vyšlo) teprve včera a teprve večer jsem četl v diskuzi, jak se domlouváš na vytvoření článku, tak si říkám - Kdy ten člověk spal? :-))) Těším se na večer, až budu mít víc času si to pořádně prohlédnout.

Pokud jsme ve vesmíru sami, je to strašné mrhání místem.
admirál flotily Iconer
Iconer - út 15. prosince 2015 - 11:36

Moc dík za detailní rozbor traileru, povedlo se ti to, Eodeone. Nevím, jaký film nakonec bude, kritizovat zatím nebudu, nechám se překvapit.

„Co po nás zůstane není tak důležité jako to, jak jsme žili.“ (Jean-Luc Picard)
podporučík vlasopes
vlasopes - út 15. prosince 2015 - 11:58

Zajímavé čtení...kromě uniform, které jsou takové zvláštní, se mi hooodně nelíbí ta Kirkova patka na stranu...imho, nevypadá vkusně.

viceadmirál Samuel_Thorn
Samuel_Thorn - út 15. prosince 2015 - 12:31

Ty jo, pěkná práce. :) Večer si to prostuduju.

I cesta může být cíl…
admirál pcermis
pcermis - út 15. prosince 2015 - 12:49

Hezká a blesková práce :-) ukázka se mi nelibí film snad bude lepší.

Jen dvě věci jsou nekonečné – vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist.
komodor William Kirk
William Kirk - út 15. prosince 2015 - 16:16

Pěkná práce :-) Vypadá to zábavně, těším se :-)

"Slow but sure, that´s the story of my life." - William Shatner
kapitán flotily Jakkob Killer
Jakkob Killer - út 15. prosince 2015 - 17:44

Skvělý článek a mnoho postřehů, které mi unikly! Super a díky chlape!
Jinak nemohu nezmínit svoji velkou spokojenost s novými, "almost TOS" duty uniformami, které se mi nic jiného než vážně moc líbí :)

" The Universe Is Balanced On The Back Of A Giant Koala " - O'Connor
kadet Heikoo
Heikoo - út 15. prosince 2015 - 22:23

Vyborny rozklad traileru...!!!

nadporučík Gottfried
Gottfried - út 15. prosince 2015 - 22:38

Zabiják, díky moc! Tento rozbor mě zase o trošku víc přiblížil k příběhu.
Moc se těším. :-)

„Všechny zdi, o které se rozbíjím, jsou v mé hlavě.“ - John Lennon
kapitán flotily HKMaly
HKMaly - st 16. prosince 2015 - 00:14

Prvni co me napadlo je, kolik Enterprise asi novy kapitan Kirk znici. I kdyz je pravda, ze puvodni kapitan Kirk v tretim filmu TAKY znicil Enterprise ...

Taky doufam, ze zniceni lodi na zacatku traileru neznamena, ze neprezije prvnich 10 minut filmu.

podporučík surel
surel - st 16. prosince 2015 - 09:29

Třeba právě naopak bude Enterprise zničena v první části filmu a na konci bude odhalení nové lodi přibližující se původnímu Treku. :)

kapitán Bedraz
Bedraz - st 16. prosince 2015 - 12:09

Skvělý rozbor, spousta záběrů mi unikla. Díky.

Technika překonala všechny vzdálenosti, ale nenabídla žádnou blízkost. M. Heidegger
admirál flotily Slávek
Slávek - st 16. prosince 2015 - 12:57

I já za průvodce děkuji, při té rychlosti mi toho dost ušlo, některé záběry jsem si vůbec nespojil. Parádní práce.

Proti hlouposti ani sami bohové nic nezmohou.
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - st 16. prosince 2015 - 20:13

hned druhá fotka - Kirk má šediny - to docela brzo po akademii

kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - st 16. prosince 2015 - 20:16

a ty lodě co na ně útočí - vypadá to v podstatě stejně jako v Ender's Game... ale tam to bylo lepší i s vizuálním ztvárněním hmyzoidní rasy...

admirál Hypospray
Hypospray - čt 17. prosince 2015 - 12:13

Fakt smekám, článek musel dát hodně práce. Já se na Star Trek filmy těším pokaždé a proma na ně se mi pokaždé líbí. Nechám se překvapit a na film samozřejmě zajdu :)

bez hodnosti Saliven
Saliven - čt 17. prosince 2015 - 18:16

Nášivka na rameni Spocka označuje loď USS Franklin...

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř :-)
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - so 19. prosince 2015 - 16:35

Saliven: Díky za doplnění! Sám jsem ten nápis rozeznat nedokázal.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
bez hodnosti Saliven
Saliven - so 19. prosince 2015 - 17:29

Tak ono jde hlavně i o tvar v deltě. TOS se vyznačovala tím, že každá loď (její posádka) měla svůj vlastní "znak" a to platí i pro Franklin.

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř :-)
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - ne 20. prosince 2015 - 14:58

Mně ta delta připadá téměř stejná jako na insignii Enterprise. Na žádnou loď jménem Franklin si z TOS nevzpomínám a soudě z toho, že insignii Enterprise měla i posádka Kelvinu z prvního filmu, se mi jeví zřejmé, že prvek unikátních insigniní pro jednotlivé lodě Flotily v nuTreku ignorují. Tedy pokud toto pravidlo tvůrci třetího filmu série opět neuvedli, což by bylo velmi zmatečné.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
admirál flotily omi
omi - ne 20. prosince 2015 - 18:27

Kelvin měl jinou deltu, než Enterprise - měl pouze obrys. Ale vnímal jsem to jen jako vývoj znaku flotily. Nezapomínejte ještě na zmíněný Yorktown, ten má také jiné logo - [link]

„Sněte jako byste měli žít navěky. Žijte jako byste měli zemřít dnes.“ – James Dean
bez hodnosti Saliven
Saliven - po 21. prosince 2015 - 16:51

Eodeon: to, že něco nevíš, neznamená, že tomu tak není. Spousta lodí v TOS nebyla vidět v seriálu ani filmech, ale to neznamená, že neexistují.

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř :-)
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - po 21. prosince 2015 - 18:51

Saliven: Bude to nejspíš možná domýšlivě, ale já se považuji za jednoho z těch fanoušků, kteří se právě v Původním seriálu velmi dobře vyznají, protože se právě na něj specializují, a moc bych se divil tomu, kdyby v něm padla zmínka o nějaké lodi (nebo vlastně o čemkoliv) a já si toho nevšiml, nebo to zapomněl. Ale samozřejmě, nikdo nemůže znát nebo si pamatovat všechno a já si jen rád nechám poučit. Ve které epizodě se vyskytuje zmínka o lodi Franklin?

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
bez hodnosti Saliven
Saliven - po 21. prosince 2015 - 20:51

To samozřejmě domýšlivý jsi, o tom nemám nejmenší pochybnost podle toho co zde občas na trekkies předvádíš. Pokud jde o lodě z TOS (a nejen je), tak to chce i jiné zdroje než seriál nebo Google. Dám menší vodítko - loď se jménem USS Franklin už je známá ještě před založením UFP (UEES) a pak se toto jméno traduje dále, jako tomu je i u ostatních významných jmen. V tomto případě nese jméno státníka, vědce, diplomata, přírodovědce, spisovatele, signatáře DN a spoluzakladatele USA Benjamina Franklina.

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř :-)
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - po 21. prosince 2015 - 21:14

Saliven: Já tedy nevím, o co je horší má domýšlivost ve srovnání s pedantským peskováním, se kterým na mě už ve třetím příspěvku v řadě útočíš a navíc bez sebemenší provokace z mé strany. Jestli bylo tvým cílem mě urazit a ponížit, tak se ti to rozhodně podařilo. Snad teď se sebou budeš velice spokojený.

Samozřejmě věřím tomu, že se v licencovaných produktech podle Star Treku jméno Franklin pro vesmírnou loď objevilo a více než jednou, ale nevěřím ani na krátký okamžik tomu, že by to mělo přímou souvislost s chystaným třináctým filmem. Opět dodávám, že se rád nechám vyvést z omylu, ale jen pokud se bude tahle diskuze odteď vést v duchu slušnosti a vzájemného respektu.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
bez hodnosti Saliven
Saliven - út 22. prosince 2015 - 13:42

Eodeone. Nikdo tě nepeskuje, takže to chce být méně vztahovačný a více benevolentní k odlišným názorům (chápu, že fandom ST je místo, kde tolerance najdeš opravdu hodně málo). Konstatoval jsi, že jsi domýšlivý a já ti to potvrdil a i uvedl proč. Rozhodně jsem neměl v plánu Tě urazit, navíc tvým vlastním konstatováním holého faktu (docela úsměvné). Když chceš kritizovat jiné, tak musíš umět být i sebekritický (toto je poučování). Nemám v úmyslu si s tebou tady v diskuzi psát nebo vyměňovat názory, které sem nepatří. Pokud chceš něco probírat, tak mám v profilu kontakty (minimálně e-mail). Jinak považuji tuto obohacující diskuzi za uzavřenou a přeji hezké svátky.

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř :-)
kapitán flotily Eodeon
Eodeon - út 22. prosince 2015 - 15:27

Saliven: Já mám právo na sebekritiku (ačkoliv jsem ve skutečnosti domýšlivost přisoudil vyznění svých slov a nikoliv přímo sobě), ale nemyslím že zároveň ty nebo vlastně kdokoliv jiný má právo soudit charakter druhých, tím spíš těch, které zná jen z doslechu a internetových projevů. Ale tamta poznámka není tím, co mě trápí. Urazilo mě to, když jsi naznačil, že neznám Benjamina Franklina a pak se ještě postavil do role toho, kdo mě pěkně spatra doučí. Tím jsi ze mě de facto udělal analfabeta a s šířením takových narážek se špatně smiřuje ego i daleko skromnějších lidí. Ale možná v tom opravdu byla dílem i vztahovačnost, takže se to už pokusím ignorovat a souhlasím s tebou, že pokud má tato diskuze pokračovat, tak ne rýpáním do lidí, ale poznámkami na věcné téma.

Takže asi jen pro úplnost dodám, že tvůj názor samozřejmě respektuji. Určitě máš pro své hypotézy své důvody. Není to v tomto případě o toleranci názorů, i když je pravda, že i já jí občas ve fandomu postrádám. Mínil jsem vyjádřit jen svůj nesouhlas. Abych to trochu vysvětlil - Jednu dobu jsem se kvůli pár knihám, které jsem v tu dobu četl, zabýval otázkou, jak velký vliv měly v dějinách Star Treku licencované produkty jako romány a encyklopedie na seriály a filmy, nebo jedním slovem kánon, a i když jsem řadu takových potvrzených vlivů našel, bylo toho na můj vkus zoufale málo. A to je důvodem, proč se mi nechce věřit, že by se tvůrci třináctého filmu odkazovali na zdroje mimo kánon. Vlastně mám pochybnosti o tom, že se dost vyznají už jen v těch filmech a seriálech. Ale to zase na druhou stranu neznamená, že bych v ně neměl důvěru. I přes nějakou tu přiznanou domýšlivost nepatřím do té skupiny fanoušků, kteří se o sobě domnívají, že by to všechno zvládli lépe než filmaři. K tvůrcům vždy chovám úctu a do velké míry právě proto snadno přehlédnu nebo odpustím sem tam nějaký nedostatek a dokážu si užít, co pro nás udělali, skrze aspekty, které se povedly.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - st 23. prosince 2015 - 17:43

Jiný obrazec v deltě podle mě nesouvisí s tím, že se jedná o jinou loď ale o to, že ta loď byla na dané planetě asi dlouho ztroskotaná a tedy v době, kdy létala byli jiné uniformy a i jiný odznak flotily (nakonec je to jakýsi přerod mezi insignií v době zkázy Kelvinu - v deltě nebylo nic - a znakem v době Kirka jako kapitána)... totéž může platit pro ony "nové" uniformy.. které můžou být ve skutečnosti staré...

bez hodnosti Saliven
Saliven - čt 24. prosince 2015 - 09:26

s.s.enterprise: V době TOS měla většina lodí vlastní znak (nebyla to vždy delta). Tohle je opravdu velice snadné najít i na netu... Stačí třeba porovnat dvě lodě stejné třídy: USS Constellation NCC-1017 a USS Enterprise NCC-1071. I hvězdné základny měly své vlastní znaky.

Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř :-)
kadet s.s.enterprise
s.s.enterprise - čt 24. prosince 2015 - 14:53

Salaiven: V TOS ano... Ale v abramsversu uz bych to tak jiste netvrdil... Vse nasvedcuje spis tomu, ze odznak na uniforme ma cela flotila stejny.. viz Kelvin nebo odznak na uniformach v ST ID (veskery personal flotily - i kdyz uznavam ze ty ukazane "nove" sede uniformy nejsou uniformy palubní).

praporčík lamicz
lamicz - pá 1. ledna 2016 - 20:01

Ty "plástve" za městem mužou být nějaká ochranná kupule např. na udržení atmosféry nebo i stěna obrovského holosimulátoru? Těžko říct

kapitán flotily Eodeon
Eodeon - út 5. ledna 2016 - 19:15

lamicz: Já bych spíš tipoval, že to bude nějaká forma ochrany toho města před něčím vnějším, ale těžko říct bez znalosti námětu.

“Time is the school in which we learn, Time is the fire in which we burn." - Delmore Schwartz

Komentáře mohou přidávat pouze přihlášení čtenáři.

Star Trek and all related properties are Registered Trademarks of Paramount Pictures, registered by United States Patent and Trademark Office. All rights reserved. THESE PAGES ARE NOT OFFICIAL!

Internetový portál Trekkies.cz je vytvářen a spravován klubem a dalšími redaktory. Je postaven na základech redakčního systému phpRS.

© 2005, Trekkies: TNG